Alla inlägg under december 2014

Av Åsa - 23 december 2014 18:25

I dag var jag och köpte en julklapp till kaninen som äldsta dottern är kaninvakt åt.

Så här ser Alvins julklapp ut. Vi får se om han gillar den, vi hoppas på det i alla fall.

Av Åsa - 22 december 2014 23:08

I morgon ska jag och äldsta dottern gå till djuraffären för att köpa en julklapp till kaninen. För kaninen måste ju också få en julklapp.

Av Åsa - 22 december 2014 22:35

Kaninen är lite busig så här på kvällskvisten. Det är lite kul att sitta och titta på den, mycket bättre än tvn.

Av Åsa - 22 december 2014 20:59

I dag har sambon bytt handfat inne på vår "stora" toalett. Det var egentligen inget fel på det gamla, men vi ville ha ett vitt handfat. Toaletten har vi redan bytt vid ett tidigare tillfälle. Det blev jättebra, och tänk att färgen har så stor betydelse. Dessutom så känns det lite lyxigt med en ny blandare, trots att den gamla bara var några år.

Av Åsa - 22 december 2014 20:52

För en stund sen så ville yngsta dottern gå och lägga sig, och självklart fick hon det. Hon är den av mina barn som tycker att det är skönt att gå och lägga sig själv i sängen. Så hon gick på toa och sa sen, mamma nu kan du komma och stoppa om mig. Mammas goa' goa' lilla "bebis"!

Av Åsa - 22 december 2014 10:04

Idag är det dags för att julstäda. Vi brukar hjälpas åt hela familjen. Men i dag verkade som att det bara blir jag och du två yngsta barnen som hjälps åt. Sambon har åkt till storstaden för att handla mat, och äldsta sonen är hos en kompis sedan i går. Och den äldsta dottern hade ingen större lust. Så det blir jag och de små men det ska va snabbt avklarat ändå, jag brukar kunna vara effektiv.

Av Åsa - 21 december 2014 22:41

Alla barn tycker du det här med julen är väldigt spännande, men jag har tänkt på en sak i ett par års tid.... I bland är det synd om barnen, det byggs upp en förväntan hos barnen som gör att de blir lite "speedade". De kan även få svårt att somna, p g a "spänningen" och all förväntan som byggs upp.

Jag kommer själv i håg hur spänd man var innan julafton, som barn.

Av Åsa - 21 december 2014 20:09

I morgon har jag telefontid med "min" kirurg, då ska vi boka in en ny tid för en ny operation. Nu har äntligen svullnaden lagt sig, och blåmärket likaså. Jag skulle gärna göra om operationen i morgon redan, samtidigt som jag vill vänta eftersom jag har haft så ont efteråt. Fast jag tror inte att jag får en ny tid så fort.

Ovido - Quiz & Flashcards