Alla inlägg under juni 2015

Av Åsa - 29 juni 2015 19:46

Här hemma centrifugerar vi frukt för fullt! Jag fullständigt älskar den goda juicen som blir.

I morse blev det juice av blodgrape, apelsin, kiwi, passionsfrukt, lime och rött äpple. Dessutom blir man glad av de vackra färgerna på morgonen.

Supergott och härligt att se på medan det blir till juice.

Av Åsa - 27 juni 2015 19:09

Det sägs ju att inget är som väntans tider, och just nu stämmer det verkligen.... Jag sitter nämligen i tvättstugan och väntar på att tvättmaskinen ska centrifugera klart. Så fort den är färdig så ska tvätten hängas, och jag ska starta en maskin till. På så sätt så hoppas jag att jag slipper tvätta i morgon.

Av Åsa - 27 juni 2015 09:58

Nu är vi äntligen på väg till Ikea! Släpkärran är påkopplad och bilen "rullar". Sambon är inte lika entusiastisk som mig och äldsta dottern...

Av Åsa - 26 juni 2015 19:08

I morgon förmiddag så ska vi åka till Ikea. Jag och äldsta dottern älskar det, medan sambon avskyr det. Men i morgon ska vi köpa kök till stugan i fjällen, plus en massa annat förstås.... Listan är lång, men det kommer gå toppenbra. Jag gillar Ikeas app, där man fyller i vad man ska handla och sedan bara "scannar" varans kartong. Då vet man att man får rätt saker med sig hem.

Av Åsa - 26 juni 2015 17:36

I går eftermiddag så hade jag betygssamtal. Det är konstigt att man alltid blir så nervös innan, fast man vet att man kan ämnet ordentligt.

Samtalet slutade med att jag fick ett C i betyg, så jag känner mig nöjd.

Av Åsa - 26 juni 2015 17:32

I går kväll var jag jätte gottissugen! Så jag tog mig upp ur soffan och gick ut i köket och tittade vad som fanns....

Jag hittade två saker som jag var sugen på, och det fick bli det.

Färska jordgubbar och kolasås....

Av Åsa - 23 juni 2015 19:04

I dag ville äldsta dottern laga middagsmaten, och då blev det langos. Så hon letade upp ett recept och sedan så gjorde hon degen, och kavlade ut den.

Så här såg de ut innan de hamnade i oljan.

När det var dags att fritera, så fick hon hjälp.

Vi skulle ha skagenröra på langosen, så vi gjorde en egen.

Det blev en av de godaste middagarna på länge, och så här såg slutresultatet ut....

Av Åsa - 22 juni 2015 19:19

Nu i kväll så har jag skriv slutprov i "Pedagogiska teorier och praktiker".

Det är alltid lite nervöst när man påbörjar ett slutprov....

Och i den här uppgiften var en fråga "svår", plus att yngsta dottern kom in och hade ramlat av cykeln. Hon hade skrapat upp armbågen så blodet "rann" ner för armen, och det såg såklart lite "läskigt" ut. Så det blev att avbryta uppgiften och trösta henne, för att sedan tvätta rent och plåstra om hennes armbåge...

Men jag hann med uppgiften i alla fall, som tur är.

Så nu är det bara att invänta slutresultatet och ha betygssamtalet, sedan så kan jag lägga den här kursen "bakom" mig. Och därefter påbörja en ny.....

Ovido - Quiz & Flashcards