Alla inlägg under december 2014

Av Åsa - 15 december 2014 23:20

Äntligen så är det sovdags igen. Jag hade svårt att somna igår natt och låg vaken väldigt länge. Så därför är jag väldigt trött så nu har jag precis krupit ner i sängen efter en bra dag och en väldigt trevlig kväll. Hoppas att jag får sova hela natten och vaknar pigg och utvilad i morgon bitti.

Sov gott, det ska jag försöka göra!

Av Åsa - 15 december 2014 23:17

Jag skrev tidigare inlägg så skulle vi kollegor ha samkväm. Vi träffades allihopa och åt god mat och avslutade med julklappsleken. Jag var inte jättesugen på att åka i väg innan. Men det blev jätte jättetrevligt. Vi spelade julklappsleken, och jag gick inte hem utan julklapp. Jag fick en stor härlig kopp och en påse julskum, mitt favorit godis!

Av Åsa - 15 december 2014 16:56

I kväll ska vi ha samkväm på jobbet. Jag vet faktiskt inte vad jag tycker... Jag har sett framemot det ända tills o dag på dagen. Det är så många frågetecken och inget känns roligt längre.... Nu vill jag bara bli färdig med skolan och läsa special pedagogik 1 & 2, sen hoppas jag på att det är någon annan som vill ha mig på sin förskola.

Det är tråkigt och trist när ett väl fungerande arbetslag, "utsätts" för många gånger.

Nu ska jag i alla fall "piffa" till mig inför kvällens roligheter, för självklart kommer det bli toppen trevligt!

Av Åsa - 15 december 2014 09:01

Nu på morgonen ringde jag till vårdcentralen. Jag behövde en tid till min son. Plus att jag behövde kolla, om han kan göra den inplanerade Spirometrin i veckan. Men tro det eller ej, men när jag ringer 08.30 så var kön redan fylld. De vill att jag återkommer nästkommande dag. Jag tycker att det dåligt även om det personalbrist.

Av Åsa - 15 december 2014 08:58

Morgonen var en trött morgon. Jag hade svårt att somna inatt. Sista gången jag tittade på klockan var den 02.30 Så vi tog lite sovmorgon imorse. Men nu är barnen i skolan och på förskolan, och jag är på jobbet.

Ha en bra dag i regnrusket! .

Av Åsa - 14 december 2014 22:07

Nu har jag precis nere och hängt sista maskinen tvätt. Det tur att man har tvättmaskin och torktumlare nere i källaren på huset. Jag trodde att jag var färdig med tvätten tidigt i dag, men ack så fel jag hade... När äldsta sonen kom hem från sin innebandymatch, sa han att matchstället han hade med sig hem
skulle tvättas. Det skulle dessutom tvättas tills imorgon, så det var bara att starta en maskin till. Men nu är det hängt på tork så han kan ta med sig sitt rena matchstart imorgon.

Av Åsa - 14 december 2014 22:01

På tisdag det dags att plocka bort stygnen. Jag längtar tills dess. Just nu så gjorde mest ont och jag tror att det beror på stygnen. Det stretar och drar när jag rör mig, och det är därför det ska bli skönt att bli av med dem. Jag har problem att ligga ner, och att sitta. Så jag hoppas och tror faktiskt att det är det som det beror på. Jag har tid för att ta bort stygnen på tisdag eftermiddag, så nu hoppas jag att tiden tills dess går väldigt fort.

Av Åsa - 14 december 2014 21:21

En bra men hektisk helg lider mot sitt slut.... Snart måndag igen, så man kan få vila upp sig igen.

Efter fredagens lucia firande i skolan, så åkte jag och dottern till stallet. Vi åkte dit för att fixa hästen inför ponnyridningen. Äldsta sonen åkte för att spela innebandy match. Sen hem för att natta barn och sova själv. Klockan ringde tidigt och vi åkte till stallet för att göra i ordning hästen med det sista "piffet". Sen var det bara att lasta så dottern och hästen kunde åka i väg. Jag åkte hem för att fixa lite varm choklad och hämta yngsta dottern, sen åkte vi och hämtade upp en nära vän och hennes dotter. Vi åkte ut till julmarknaden där ponnyridningen var, barnen fick rida lite och sen gick vi på marknaden. Vi gick och fikade lite och bjöds på ett luciatåg. Innan vi åkte hem så hjälpte vi dottern att lasta hästen och plocka i hop deras saker. Sen skjutsade jag hem min vän och hennes dotter, sen åkte jag och yngsta dottern till stallet för att hjälpa storasyster. Efter det så åkte vi hem tillsammans. På kvällen blev det lite familjemys, vi klädde granen och sen tittade vi på tv tillsammans. Innan tvn, så skjutsade jag äldsta sonen till en kompis ett par mil och jag hämtade honom efter tv-tittandet. Efter det blev det sovdags.

I morse ringde klockan tidigt igen, först så skulle dottern ha skjuts till stallet. Det är en dag till med ponnyridning på julmarknaden. Direkt efter hon blev lämnad så var det innebandy med yngsta sonens lag, sen hem direkt för att fixa matsäck åt dottern. Det blev varm choklad i dag igen. Det kom en kompis till yngsta sonen, och sen så åkte jag och yngsta dottern ut till storasyster. Vi försåg henne med lite mat i magen, sen åkte vi vidare till några kompisar till dottern och mig. Jag fick en trevlig fika stund med mamman och barnen lekte en stund. Direkt efter det så åkte vi och hämtade hem storasyster från stallet, sem vidare till yngsta dotterns innebandy träning. Det var den sista för den här terminen. Det var skönt att få sätta sig ner och andas ut en stund....

När jag satt där på golvet så följde jag äldsta sonens borta match på nätet. Jag tycker att det är trist att jag inte kunde åka med i dag heller.

När vi kom hem från träningen var middagen klar. Det var extremt skönt att få sätta sig vid ett dukat bord!

Ovido - Quiz & Flashcards