Alla inlägg under juli 2015

Av Åsa - 16 juli 2015 14:06

I dag på förmiddagen blev jag av med mina stygn på hälen. Distriktssköterskan var inte helt nöjd med såret, och tyckte att jag ska tidigare lägga min tid hos doktorn. Jag har ett återbesök inbokat på onsdag nästa vecka, men ska ringa och se om jag får komma tidigare.

När jag var där så tog hon bort ganska mycket död hud, och tvättade rent ordentligt. Sen så ordinerade hon hög läge med foten, och att jag inte ens försöker stödja på foten....

Av Åsa - 16 juli 2015 13:59

Som jag har skrivit i tidigare inlägg så skadade jag min häl under arbetstid. Hälen har både blivit bättre och sämre sedan mitt sista inlägg.

Jag har fortfarande ont och äter värktabletter, men jag behöver inte ta dem lika konternueligt längre. Jag kan inte stödja på foten än, så kryckorna är fortfarande min bästa vän. Men jag kan i alla fall ha tårna och "främre trampdynan" i när jag tar mig fram med mina kryckor.

Av Åsa - 9 juli 2015 17:39

I dag träffade jag distriktssköterskan för omläggning av såret på hälen. Jag tänker inte lägga ut någon bild, eftersom en del inte vill se ett sår. Men kan meddela att det inte ser bra ut.... Nu är det rentvättat och omlagt, men jag ska byta förband varje dag nu så att man ser om det blir ännu sämre.

Av Åsa - 7 juli 2015 22:29

I torsdags förra veckan så skadade jag mig på jobbet. För att göra en lång historia kort så slog en dörr igen över min häl när jag satt på huk. Det blev en rejäl "smäll" och ett öppet sår ända in till benet.

Tack vare snabb hjälp från mina arbetskamrater, så kom jag till vårdcentralen och därifrån blev det en tur till röntgen och akuten på närmsta sjukhus. Inget ben i hälen va brutet som tur var, så väl nere på akuten så blev hälen inhop sydd med sex stygn. Jag är ingen läkare, men jag tycker att det ser ut som att det är lite lite stygn....

Av Åsa - 7 juli 2015 22:20

I dag är en dag då saknaden är enorm, min far skulle nämligen fyllt 68 år i dag. Man lär sig att leva med saknaden, men man känner den lika mycket om inte ännu mer för varje år...

Min far valde alkoholen före allt annat. Och ja jag vet att det är en sjukdom, men det gör inte mindre "ont" för det...

Älskar och saknar dig pappa!

Ovido - Quiz & Flashcards