Alla inlägg under december 2014

Av Åsa - 18 december 2014 20:52

Jag bara måste få skryta lite, och berätta hur stolt jag är över mig själv.... I dag har jag gjort min examinationsuppgift och mitt slutprov i kursen "Pedagogiskt arbete".

Jag har fått tillbaka dem och jag har fått C på dem båda två! Så i morgon ska jag ha betygssamtal med min lärare, sedan kan jag lägga den här kursen bakom mig och påbörja nästa.

Eftersom jag varit ute i så god tid med alla mina uppgifter, så är jag färdig efter åtta och en halv vecka. Kursen sträcker sig egentligen över tjugo veckor, så jag är faktiskt stolt över mig själv och det arbete som jag lagt ner på skolan hittills.

Så efter i morgon så ska jag ha jullov från skolan, eftersom nästa kurs börjar först den femte januari. Fast jag misstänker att jag kommer börja "bläddra" lite i boken i alla fall...

Av Åsa - 18 december 2014 20:09

Jag tycker så synd om min yngsta dotter, hennes feber är fortfarande hög. Nu i kväll så har hon börjat lukta illa ur munnen, så vi får se i morgon hur "statusen" är. Är hon sämre så får det bli vårdcentralen, hon brukar vara "lite lurig" när hon får halsfluss.

Av Åsa - 18 december 2014 06:58

Idag blir jag hemma med sjukt barn. Jag misstänkte det redan igår, att hon var på väg att bli sjuk. När vi vakna hade hon 39.2 imorgon temp. Min lilla skrutta. Hon fick en hemsk hosta i går natt och nu kom febern, så jag hoppas att det släpper snabbt.

Jag ska snart skjutsa hennes storebror till fritids. Och sen ska vi bara mysa i soffan och titta på TV och film hela dagen för det var hon har bestämt.

Av Åsa - 17 december 2014 22:57

Ligger och lyssnar på yngsta dottern, och jag lider med henne! Hon hostar, så att man tror att lungorna ska följa med upp. Fast hon sover gott ändå, i alla fall än så länge. Så jag hoppas att hon sover gott hela natten.

Av Åsa - 17 december 2014 18:39

Jag och de små var på drop-in fika på fritids idag. Det var jättemysigt! Gott fika och massor av fint julpyssel. Det är så roligt att se allt fint som alla barnen har gjort! "Fröknarna" fick en varsin julklapp av sonen, de blev jätteglad så det var roligt. Sonen är jättenöjd med eftermiddagen, och det var den övriga familjen också. Då speciellt över bullarna som vi köpte....

Av Åsa - 17 december 2014 18:06

i dag har jag fått brev från kirurgen, och jag ska tillbaka dit. Som jag förstod innehållet i brevet, så har proverna av knölarna visat något. Och det behöver inte vara något elakartat, men de vill vara på den säkra sidan. Det känns sådär, men hoppas och tror att jag inte behöver oroa mig.

Av Åsa - 17 december 2014 13:20

I eftermiddag är det drop-in fika på sonens fritids. Jag har skrivit upp mig på "köpa bullar listan". Jag ska köpa tre påsar bullar, så sen får jag försöka "smuggla" in bullpåsarna hemma utan att någon ser dem.

Det ska bli mysigt med lite samvaro på fritids.

Av Åsa - 17 december 2014 13:14

Just nu sitter jag i personalrummet på jobbet och har rast. I dag var det extra skönt med en rast, och få vila öronen.

Ovido - Quiz & Flashcards