Alla inlägg under augusti 2015

Av Åsa - 31 augusti 2015 06:42

Då va det måndag morgon igen, och ny vecka. Vi är trötta här hemma i dag, så vi får se hur pigga vi är i slutet av veckan..,

Av Åsa - 30 augusti 2015 22:25

Nu tar jag min trötta kropp och hoppar i "lopplådan"!

God natt och sov så gott!

MAT

Av Åsa - 30 augusti 2015 18:38

Det är tur att jag har en sambo som tycker om att laga mat! När jag kom hem från mitt första Zumba pass, så var maten redan färdig.

Så det var bara att sätta sig och äta.

Gott var det också!

Av Åsa - 30 augusti 2015 18:36

Nu är jag hemma igen efter mitt första Zumba pass! Jag kommer nog att få en mindre "rolig" träningsvärk, eftersom jag är totalt otränad.

Det fungerade bra med Zumba trots min skada på foten. Jag valde att prova Zumba eftersom man inte behöver använda skor. Det i kombination med att jag hoppade över vissa "steg" eller gick i stället, så visade det sig vara en träningsform som fungerar. Så det blir det definitivt fler gånger!

Av Åsa - 30 augusti 2015 15:56

Ojojoj vad har jag gett mig in på.... Jag ska gå på zumba i dag!!! Så om ni ser någon med träningsvärk om några dagar, så är det jag...

Av Åsa - 30 augusti 2015 15:51

I dag har vi varit på fotbolls sammandrag ca fem mil hemifrån. Det spelades två matcher, och det blev vinst i båda. Huvudsaken är ju att alla inblandade har roligt, men det är ju extra kul när det blir vinst.

Vi hade tur med vädret, för det regnade när vi åkte dit och när vi åkte hem. Däremellan var det uppehåll och t o m soligt!

Av Åsa - 29 augusti 2015 23:15

I dag var jag hos en av mina absoluta närmsta vänner. Där blev jag bjuden på super smarrigt fika! Det var en chokladkaka med dumle, och till det serverades det vispad grädde.

MUMS!

Av Åsa - 29 augusti 2015 23:12

I dag åkte jag till "grannbyn" och köpte grönsaker av vår lokala odlare. Jag tycker det är mysigt att gå in i hans lilla bod och köpa det jag vill ha.

I dag blev det Västerås-gurka, vanlig gurka, rödlök och ägg.

Allt det gick på åttio kronor, så jag är nöjd. Tyvärr fanns det ingen blomkål, men det blir fler turer dit ut. Brukar bli minst en gång i veckan.

Ovido - Quiz & Flashcards