Alla inlägg under december 2014

Av Åsa - 29 december 2014 21:49

I dag ville ungdomarna städa lite, så jag gick ner och hjälpte till. Vilket i sin tur slutade med att hela källaren blev städad, allt från sonens rum till toaletten.... Och de hjälpte till hela tiden!

Tyvärr så har jag ingen "före" bild, men så här ser det ut efter. Jag är jättenöjd, och det tror jag ungdomarna också är!

Av Åsa - 29 december 2014 21:40

Sonen behövde klippa sig, så när han själv ville så var det bara att "smida medan järnet var varmt". Så jag gav honom pengar och sa att han skulle åka i väg till ett ställe där de har drop-in tider. Så det gjorde han. Han blev jättefin i håret, även fast det inte blev som när jag klipper själv. Jag tycker att det är bra när det kan bestämma själva vilken frisyr de vill ha.

Av Åsa - 29 december 2014 11:12

Yngsta sonen ska gå till pulkabacken med en kompis och hans farmor. Behöver jag säga att han är glad!?! Han gjorde sig i ordning väldigt snabbt och står nu och väntar på dem. Pulkan och hjälmen är redan framtagen....

Av Åsa - 29 december 2014 08:46

I dag mår jag mycket bättre, så jag håller tummarna för att den höga febern beror på att jag stod ute så länge i går.

Jag tog ett par alvedon innan jag gick och la mig i går, och jag har sovit gott hela natten! Nu är jag så gott som feberfri, men det kommer inte blir någon operation i dag. För de sa nej inne på sjukhuset, och det förstod jag innan...

Det blir en lugn dag i dag, med mycket film och mys i soffan.

Av Åsa - 28 december 2014 22:01

Det är tyvärr bara att inse att jag har blivit sjuk! Åh jag vill/kan verkligen inte!!!! Jag ska ju in till kirurgen i morgon och "karva" upp axeln igen, men det är bara att inse att det inte går..... Sonen kom emot min panna i soffan, och sa; aj mamma, jag bränner mig på dig!

Så jag gick och tog tempen under armen, och den stannade på 39,5! Inte konstigt att jag känner mig dålig!

Nu ligger jag i alla fall nedbäddad i sängen med mysdress, raggsockor och ett duntäcke och ett termotäcke, och jag fryser! Jag tog precis dubbla alvedon, och hoppas att de ska hjälpa så att jag vaknar pigg och feberfri i morgon bitti....

Sov gott!

Av Åsa - 28 december 2014 20:40

Jag har ingen lust att bli sjuk, det har man ju i och för sig aldrig.... Men efter att vi kom hem när vi hade tittat på en bil åt äldsta sonen, så frös jag något så extremt och gör fortfarande!!! Trots att jag har långkalsonger, mysbyxor, stickad tröja, en tjock fleece tröja, varma tofflor OCH ligger under en varm filt!

Jag fryser och känner mig nästan febrig, jag vill absolut INTE bli sjuk nu när vi är lediga.....

Av Åsa - 28 december 2014 19:42

Äldsta sonen har skaffat sig en "tjejkompis", flickvän om ni frågar mig. Den här tjejen har smält in väldigt bra i vår familj, och småsyskonen fullständigt älskar henne..... Så de har två "disktrasor" när de är hemma hos oss. Så är kan det se ut...

Storebror i botten, lillasyster i "mitten" och flickvännen högst upp....

Av Åsa - 28 december 2014 16:50

Vi var ju och tittade på bil åt sonen förut, och eftersom vi fick stå ute en stund (ganska lång stund) så blev vi stelfrusna. Jag bytte om till långkalsonger, mysbyxor och fleecetröja när vi kom hem. Och jag sitter under en filt i soffan, och jag fryser fortfarande! Jag är fortfarande stelfrusen....

Ovido - Quiz & Flashcards