Alla inlägg under maj 2016

Av Åsa - 28 maj 2016 10:08

I torsdags så fyllde jag år! Dagen började med konfetti och skönsång i sängen av sambon och de två yngsta barnen.

När jag kom till jobbet blev jag ordentligt firad av alla barn och övrig personal, med skönsång och present! Mina kollegor vet att jag gärna har lackade naglar, så jag fick ett fint nagellack av dem.

När jag kom hem igen så blev jag firad av sambon och de två yngsta, jag fick ett presentkort på ett "sommarkort" på gymmet. Det blev jag jätteglad för, eftersom jag hade önskat mig det av dom. Jag fick även en härlig uteblomma och ett fint kort, som yngsta sonen hade valt.

Sedan kom min goa' guddotter med en present som hon hade valt själv.

En söt groda som numer vakar över mig på nätterna.

Av min bästa vän fick jag ett fint halsband.

När äldsta sonen och hans flickvän kom hem så fick jag ett doftljus som luktar riktigt fräscht.

Sist men inte minst denna dag så kom en nära vän med mina favoritblommor, liljekonvaljer!

Så jag hade en riktigt bra födelsedag, och är tacksam för mina nära vänner!

Av Åsa - 27 maj 2016 19:07

Nu sjunker jag ner i soffan och fredagskänslan börjar infinna sig, efter en "trött" vecka!

Jag har varit extremt trött hela veckan och varit tvungen att "pina" mig upp ur sängen.

Idag har vi haft planering på jobbet hela dagen, så man är lite trött i huvudet efter en dags stillasittande.

Efter en tacomiddag och städning inför helgen så slappar jag i soffan med gott samvete...

Trevlig helg på er.

Av Åsa - 23 maj 2016 20:27

Äldsta sonen tar studenten om ett par veckor, och det har varit svårt att bestämma vad vi ska ge i studentpresent.... MEN nu har jag äntligen bestämt vad vi ska ge honom, han ska få en klocka!

Jag har hittat den här och tror att den kommer passa honom jättebra...

Det är en lite "dyrare" klocka så jag hoppas han blir nöjd och känner att han kan använda den länge.

Av Åsa - 18 maj 2016 22:00

Jag har gått och "grubblat" på en ommöblering här hemma. De två yngsta barnen delar rum, men sista tiden har det äldre barnet haft en önskan om eget rum. För mig känns det viktigt att det besannas om möjligheten finns, så efter lite funderingar har jag beslutat att jag och yngsta barnen ska "dela rum". Jag sover bara i sovrummet, men barnen leker och när de kommer till en viss ålder så finns behovet av ett eget rum. Om det inte fungerar så går det ju alltid att byta tillbaka....

Av Åsa - 18 maj 2016 21:51

Ibland undrar jag vart veckorna tar vägen, det är ju redan onsdag! Det i sin tur innebär att det snart är helg igen, och det är ju allt skönt.

Den här helgen innebär barnvakt och fest, vilket typ aldrig händer. Så det ska bli skoj! Festen har ett tema - white party med "bling". Så jag tänkte ha den här klänningen på mig.

Av Åsa - 15 maj 2016 01:51

Jag har verkligen haft en intensiv lördag! Direkt efter frukost så skulle yngsta dottern gå till en kompis, och yngsta sonen skulle skjutsas till fotbollsträningen. Direkt efter det så åkte jag hem till min yngsta bror, för att hjälpa honom att flytta.

Vi fyllde två släpkärror och tre bilen sen åkte vi till nya stället. Väl där så tömde vi släp och bilar, och sprang upp och ner för dessa trappor. Men vi var fyra stycken så det funkade bra. Jag har problem med diskbråck i ryggslutet och med en arm, där man inte vet vad som är felet. Så därför bar jag inga tunga saker, men jag var i alla fall en extra hjälp.

Efter sonens fotbollsträning så följde han med en kompis hem, och det passade ju jättebra.

Sedan åkte vi tillbaka till min brors gamla bostad och fyllde ett släp till, då blev det tomt där vilket kändes jätteskönt.

Därefter var vi tvungna att avvika för att åka på ett inplanerat kalas. Så vi åkte för att hämta dottern och sedan åkte vi på fika kalas. Efter kalaset hämtade vi sonen hos kompisen, sen hem och släppa av alla utom sonen som ville åka med mig. Jag skulle tillbaka till min bror för att hjälp honom med det sista, samt hämta hem äldsta dottern och hennes kompis från jobbet.

Väl hemma igen så var middagen på gång, och grannen och hennes barn var här. Det var längesen vi åt middag tillsammans men nu lyckades vi hitta en tid som passade. Det var en mycket trevlig middag.

Nu ska jag äntligen försöka sova, men det känns långt borta....

Godnatt och sov så gott!

Av Åsa - 13 maj 2016 21:48

I kväll ska vår 9-åring göra ett försök att sova hos en kompis, han har gjort ett par försök tidigare men har velat bli hämtad bortåt tiotiden på kvällen. Men i kväll va han verkligen "taggad"! När jag skjutsade i väg honom till kompisen så sa han att han va pirrig i magen men att han verkligen ville försöka. Så jag sa att man ska va pirrig i magen, och om du ångrar dig så kommer jag och hämtar dig.

Alldeles nyss fick jag ett sms att de hade gått och lagt sig, så nu väntar vi med "spänning" och ser hur det går.

Av Åsa - 13 maj 2016 21:40

Nu är det längesen jag gjorde ett inlägg, men jag ska verkligen försöka bli bättre!

Mitt mål är minst ett inlägg varannan dag, och det ska ju fungera tycker jag ?.

Ovido - Quiz & Flashcards