Alla inlägg under april 2015

Av Åsa - 28 april 2015 21:32

När jag ändå hade datorn framme tidigare i kväll, så passade jag på att skriva slutprov i ämnet hälsopedagogik.

Det var bara att inleda slutprovet...

Jag hade en timme på mig, och den använde jag nästan upp. Sen så skickade jag i in den.

Nu kan jag inte påverka den här mer, utan bara hoppas att jag har gjort bra i från mig.

Nu är det "bara" examinationsprovet och betygssamtalet kvar.

Av Åsa - 28 april 2015 21:24

I dag har jag suttit med mitt skolarbete. Jag gjorde färdigt och lämnade in uppgift 3.

När jag lämnade in, så hade jag lite tid tillgodo.

Nu kan jag inte längre påverka mitt resultat på uppgiften, och det känns skönt. Men samtidigt lite skrämmande...

Nu är det bara att hålla tummarna och hoppas på ett bra resultat.

Av Åsa - 28 april 2015 21:17

Det har gått en tid sedan senaste inlägget. Så det har hänt mycket på altanen. Trallen är färdig lagd.

Vi har även fått till en ny trappa upp...

Nu ska vi bara bestämma oss för vad vi ska ha för staket runt altanen, och det är inte det lättaste. Men det lutar åt mitt önskemål, med ett "liggande" staket.

Av Åsa - 20 april 2015 17:32

I höstas så påbörjade vi renovering av vår altan. Sambon knackade loss allt där det hade börjat släppa, och sedan så gjöt han nytt. Därefter la han takpapp, och så har det varit hela vintern. Men nu har han/vi fortsatt med renoveringen.

Först så gjordes ett regelverk, och det var inte det lättaste eftersom det är olika nivåer åt alla olika håll. Så här såg det i alla fall ut till en början...

Och så här när det var nästan klart....

I helgen så började sambon att skruva trall...

I skrivande stund så är sambon och sonen och köper mera virke, så att han kan fortsätta med trallen.

Av Åsa - 20 april 2015 11:28

Som jag skrev i tidigare inlägg så påbörjade jag inlämningsuppgift två i går kväll, och nu på morgon kvisten och förmiddagen så har jag skickat in den.

Jag är hemma med yngsta dottern som har fått feber och hosta, så jag har passat på när hon har sovit.

Jag hann öppna upp inlämningsuppgift tre.

Men inte mer, för sedan så vaknade dottern och vi har myst i soffan och tittat på barn-tv sedan dess.

Jag känner mig nöjd att jag är "på banan" igen.

Av Åsa - 20 april 2015 11:19

Just nu så läser jag min sista kurs innan jag blir färdigutbildad barnskötare. Men eftersom jag (och barnen) har varit sjuka så har jag inte pluggat någonting alls. Det har i sin tur gjort att jag har kommit lite efter, i min mått mätt.

Men i går så hade jag energi att sätta fart med skolarbetet igen, så det resulterade i jag gjorde färdigt inlämningsuppgift 1 och skickade in den i går kväll.

Därefter så påbörjade jag inlämningsuppgift 2.

[Bild]

Av Åsa - 20 april 2015 11:13

Efter att ha legat i influensan i två veckor, så är jag pigg igen. Jag har fortfarande "sviter" kvar, men det kan ju sitta i i flera veckor.

Så nu har ni även en förklaring till att jag inte har skrivit något på länge...

Av Åsa - 5 april 2015 15:33

Idag har vi sjukstuga här hemma. Det är närmare bestämt en av sönerna som har feber, 38.7 närmare bestämt. Så det här blir det mys i soffan, pajta och Alvedon. Nu tittar vi på Sune i Grekland. Jag hoppas att sonen piggar på sig snabbt, så att vi kan gå ut och busa och cykla om ett par dagar.

Ovido - Quiz & Flashcards