Alla inlägg under oktober 2015

Av Åsa - 15 oktober 2015 18:24

I dag är det sista dagen att söka till förskollärarutbildningen! Jag har länge varit i valet och kvalet om jag ska söka eller inte, men tidigare i kväll så satt jag framför datorn och jag bara gjorde det! Jag skickade in en ansökan!!! Det blev bara ansökan till en enda skola, där jag kan läsa på distans och dessutom på deltid. Vilket innebär att jag kan fortsätta arbeta lite grann under tiden, om jag kommer in vill säga. Samt att jag inte har bestämt mig helt ännu, utan jag bestämmer mig om det är så att jag blir antagen till utbildningen.

Av Åsa - 15 oktober 2015 18:16

Tidigare nu i kväll så ringde en av mina vänner och det blev ett lite "tryckt" samtal. Det kändes ungefär som att hen är medveten om vad som har hänt. Jag önskar så att jag kunde konfrontera hen, men det kan jag ju inte göra för då får hen vetskap om vad som utreds. Och eftersom det är möjligt att hen blir kallad till utredningen så kan jag inte säga något. Ja, ja, på sätt och vis så är det skönt att resultatet kommer som en överraskning senare.

Av Åsa - 14 oktober 2015 21:21

Nu i kväll så har jag och äldsta dottern bokat in en Sthlms resa tillsammans.

Det ska bli mysigt och lite "spännande", för det är inte så ofta man är i vår huvudstad.

Av Åsa - 13 oktober 2015 07:58

Det har varit en perfekt morgon som det brukar i veckorna. Klockan ringer, jag och barnen går upp, de klär på sig under tiden som jag duschar. Därefter tas det mediciner och det borstas tänder. Sen var det dags att åka, barnen klär på sig ytterkläderna och skorna. Nu går vi pratandes ner till garaget, jag kör ut bilen och barnen hoppar in. Väl framme vid förskolan så går jag in och lämnar, åker vidare till fritids.

Nu sitter jag i soffan på jobbet med lite kaffe innan jag ska börja jobba.

Av Åsa - 12 oktober 2015 20:21

Middagen i dag var riktigt smaskens!

Först så köpte jag blomkål hos vår lokala odlare. Sedan så åkte jag och barnen hem och började med middagen.

Det blev krämig blomkålssoppa med chips av Västerbottensost, och sticks av smördeg. Soppan är smaksatt med lite chili.

Gott gott i gott gott!

Av Åsa - 12 oktober 2015 19:11

Nästa fråga som kommer upp i fall jag ska börja studera är ju om jag ska ta studielån eller inte... Klarar vi oss ekonomiskt om jag bara arbetar halvtid? Ska man ta studielån? O s v, jag hade önskat att jag hade flera svar än vad jag har....

Av Åsa - 12 oktober 2015 19:00

Just nu så går i stort sett alla mina tankar till om jag ska studera till förskollärare eller inte... I går kväll så kom jag på att jag kanske ska söka till utbildningen med start VT16. Så sedan dess har jag varit ute på flera olika universitet och högskolors hemsidor och läst om upplägg på studierna o s v.


Mina "krav" om jag ska börja plugga är bl a att det ska vara en distans och att jag kan ha en studietakt på 50 %. Jag har även önskemål om att kunna göra min arbetsplatsförlagda tid på den förskolan som jag redan arbetar på. Nu i kväll har jag även mailat till flera olika skolor om vad de har för upplägg och kriterier för att söka.


Funderingarna är många och de känns dessutom långa....

Av Åsa - 12 oktober 2015 18:55

I morgon kväll så är det föräldramöte på yngsta dotterns förskola. Å jag velar fram och tillbaka på om jag ska gå eller inte... Jag är en "aktiv" och engagerad förälder MEN jag är trött på alla desssa föräldramöten inte innehåller någon ny information, och som dessutom drar ut på tiden. 


Oj vad negativ jag lät nu, men det är så jag känner. Men om jag känner mig själv rätt så sitter jag på föräldramötet i morgon kväll. 


Vad tycker ni om alla dessa föräldramöten?

Ovido - Quiz & Flashcards