Alla inlägg under november 2015

Av Åsa - 30 november 2015 21:45

Yngsta dottern tappade min tandborste häromdagen, och då landade den på golvbrunnen i badrummet. Tandborsten kastades och en ny införskaffades.

Jag har aldrig haft besvär med tänder och tandkött vid tandborstning tidigare, men med min nya tandborste så är det en pina!!!

Det gör ont och blöder varje gång jag försöker borsta mina tänder. Med andra ord så har det blivit en pina...

I morgon så ska jag köpa en ny tandborste igen, och jag hoppas det blir bra igen.

Så här ser tandborsten ut som är hemsk att använda....

Av Åsa - 29 november 2015 18:35

I dag har vi haft släktens årliga adventsfirande med tillhörande julbord. Vi samlades henne hos min mor och hennes sambo. Tyvärr kunde inte äldsta dottern följa med, eftersom hon ligger sjuk i influensan. Men vi blev ändå tjugotvå stycken.

Det var mycket god mat och trevligt sällskap.

Av Åsa - 29 november 2015 18:31

Nu har äldsta dottern legat sjuk i influensan i en vecka.... I dag är visserligen första dagen som hon har varit vaken lite mer, annars har hon i stort sett sovit i en hel vecka. Jag har aldrig sett henne så här sjuk någonsin förut.

Jag hoppas att hon piggar på sig fort nu, och att vi andra klarar oss.

Av Åsa - 22 november 2015 13:11

I förrgår blev jag helt färdig med alla julklappar och jag har även slagit in alla saker. Så nu kan jag njuta av advent och slippa känna någon "julklappshets". Det känns jätteskönt!


Dock så har jag lovat barnens farmor att hjälpa henne med julklappsinköpen till barnen, men det gör jag hemifrån med några "klick". 


Tips till er som har julklappsinköpen kvar, handla på internet om ni tycker det blir stressigt att hitta tiden till att "springa" runt i affärerna. 


Till sist så önskar jag alla en mysig och lugn adventstid.

Av Åsa - 19 november 2015 18:03

Ajajaj! Jag har fått nackspärr!!! Det gör fruktansvärt ont, hoppas den värsta smärtan har "lagt sig" till i morgon...

Av Åsa - 17 november 2015 12:40

Nu är det inte så lång tid kvar till första advent! Jag längtar efter att få göra fint i fönstren tillsammans med barnen. Men det allra bästa är när man får tända alla adventsstjärnor och ljusstakar. Det blir så stämningsfullt.

Av Åsa - 15 november 2015 12:15

Ojojoj hur ska det kännas i morgon..... Idag när yngsta sonen tränade så gick jag och en vän en promenad, den första sedan jag skadade min häl. Vi tog det lugnt och försiktigt, och gick "bara" 2.3 km. Det gjorde ont och i slutet av promenaden började jag halta.

När vi kom tillbaka till innebandyhallen, så gick vi ut i omklädningsrummet och "tränade" i 7 minuter. Vi laddade hem 7 minuters appen, och gjorde enligt deras klassiska program. Det var jobbigt och en riktig pulshöjare!

Misstänker att det kommer kännas i kroppen senare....

Av Åsa - 15 november 2015 08:15

Söndagmorgon och dags att gå upp! Yngsta sonen och jag ska förbereda kaffe. I tisdags så beslutade vi, jag och lagledaren, att vi ska sälja kaffe på "våra" träningar. Det ska vi göra för att få in lite extra pengar till lagkassan.

Så nu ska vi koka kaffe!

Ovido - Quiz & Flashcards