Alla inlägg under september 2014

Av Åsa - 30 september 2014 22:50

Vill önska alla en god natts sömn. Själv ska jag försöka att inte ligga och fundera så mycket i natt....

Kram på er

Av Åsa - 30 september 2014 17:46

Idag har det varit en jobbig dag på arbetet, känslorna har pendlat upp och ner hela dagen. Jag har valt att gå undan ett par gånger.... Det känns som att chefer kan lova saker som de inte behöver hålla! Känner mig hjälplös och ensam.... Men men, det blir inte bättre av att gnälla. Bryt ihop eller bit ihop!

Hoppas ni alla har det bra, och tänk på att ALLT ska ni få/ha skriftligt från er chef!!! Inget muntligt gäller!!!!

Ta hand om er

Av Åsa - 29 september 2014 22:47

I morgon öppnas en ny uppgift i mitt "elevrum". Känns faktiskt sådär, eftersom jag inte har haft mycket tid till att plugga... Så nya tag med skolarbetet imorgon!

Av Åsa - 29 september 2014 21:23

Slutade tidigt idag, åkte direkt för att hämta yngsta barnet på förskola. För att åka till badhuset och möta upp en av sönerna, som haft simskola. Sen gick vi tillbaka till fritids för lite "drop-in fika", det är alltid lika trevligt. När vi var där passade vi på att köpa bullar, en av pedagogerna brukar baka bullar som säljs till förmån för barnen. Vi köpte som vi "brukar", fyra påsar för hundra kronor.

Väl hemma så kom sambon hem, men han åkte lika snabbt igen. Han skulle till Strängnäs för att hjälpa min bror, nu har han precis kommit hem och bänkat sig i soffan.

Middagen var snabb fixad idag, hade spagetti och köttfärssås i kylen. Vännen/grannen kom ner med sina barn, så barnen åt först och sen fick vi äta och prata en stund medan barnen lekte. Min vän hade köpt lite goda ostar och olika sorters skinka/salami, som vi åt (enligt mig mycket godare än spagetti och köttfärssås!). Det var så mysigt att få sitta och prata tillsammans bara vi två, tror att jag skulle behöva ta mig tid lite oftare för "vuxenprat"!

Maten idag har gått bra, känner mig nöjd! Jag försöker att inte tänka så mycket på helgen....

Frukost; knäcke med ägg och kaviar

Lunch; matlåda med blomkålsmos, rödbetsgratäng och pannbiff. Till det blev det även kokt majs.

Middag; lite olika sorters skinka/salami, goda ostar och "fröknäcke".

Jag har inte hunnit med något mellanmål idag, men har heller inte varit hungrig eller sugen. Sen känner jag mig nöjd med att jag bara tog kaffe på "drop-in fikat", och hoppade över både bulle och rulltårta. Ger mig själv en klapp på axeln!

Barnen sover sen ett par timmar och jag ska strax göra likadant!

God natt!

Av Åsa - 28 september 2014 18:50

Trots en härlig helg i innebandyns "tecken", så skulle jag behöva en helg för att vila lite.... Helgen har varit toppen på alla sätt men det har inte varit en lugn stund. Jag gillar att umgås med mina barn, trots att de inte alltid uppskattar mammas sällskap lika mycket (men det hör väl tonåren till...). Nu spelar tre av fyra barn innebandy, den fjärde rider. Det är kul att se sina barn utvecklas inom en sport/idrott.

Mellan de två innebandy träningarna idag, så kom mormor på besök. Vi köpte baguette och gott pålägg, och fikade "lunch" tillsammans. Det var både gott och mysigt.

Till middag blev det blomkålsmos, rödbetsgratäng, stekt lök och pannbiff. Jag gjorde även två färdiga matlådor, så jag har lunch i början på veckan i alla fall.

Nu ska jag lägga mig rakt lång i soffan och titta på en film.

Hoppas ni har haft en lika bra helg som mig!?

Av Åsa - 28 september 2014 14:26

Idag är det söndag som ni vet, och hemma hos oss innebär det matelådetillverkning.... Jag förbereder rödbetsgratäng och blomkålsmos, sen fyller jag på med (pannbiff/kyckling/kött) det vi äter under veckan. Jag väljer att göra så, eftersom jag mår bäst av att inte äta för mycket kolhydrater. Ibland känns det lite enformigt eftersom det det nästan alltid blir dessa favoriter.

Där var rödbetsgratängen och här kommer blomkålsmoset under tillagning.

Av Åsa - 28 september 2014 04:07

Vaknade för en timme sedan av en mardröm. Har svårt att släppa den helt eftersom den kändes verklig och ett av mina barn var med i drömmen. Undrar varför man kommer ihåg vissa drömmar och inte andra, varför en del är verkliga och andra inte...

Av Åsa - 28 september 2014 04:07

Vaknade för en timme sedan av en mardröm. Har svårt att släppa den helt eftersom den kändes verklig och ett av mina barn var med i drömmen. Undrar varför man kommer ihåg vissa drömmar och inte andra, varför en del är verkliga och andra inte...

[Bild]

Ovido - Quiz & Flashcards