Alla inlägg under december 2014

Av Åsa - 16 december 2014 22:59

Har precis i detta nu, fått veta att jag är antagen till de kurser som jag har anmält mig till under våren! Jag är så himla glad!!!

Av Åsa - 16 december 2014 22:47

Nu ska jag stänga ögonlocken och studera dem från insidan. Det ska jag göra i flera timmar, ända tills väckarklockan ringer i morgon bitti..

Så god natt och sov gott!

Av Åsa - 16 december 2014 21:22

Äldsta dottern har en kompis här, som ska sova över. Normalt sett så tycker inte jag att man behöver sova över, när det är skola dagen efter. Men nu är det sista veckan innan jullovet, och tjejerna ska göra en hemkunskaps uppgift tillsammans i morgon bitti.

Det är mycket fnissande inifrån tjejerna, så jag misstänker att det har väldigt roligt i alla fall. Jag kommer i håg när jag var i hennes ålder och hade kompisar som sov över. Roligt hade vi!

Av Åsa - 16 december 2014 21:14

Det är bara "strunt" på tvn på tisdag kvällar... Fördelen med det är att man umgås med kortspel, eller annat sällskapsspel.

Av Åsa - 16 december 2014 20:35

I dag kom första julkorten med posten. Det var till barnen från mormor och hennes karl, barnen blev jätteglad. De tyckte att det var extra roligt att de var till dom.

Vi har inte skickat några julkort alls i år, men jag tänkte att jag ska ta ett bra foto på vår gran och barnen och skicka ett "julsms" i stället. Jag hoppas att det uppskattas minst lika mycket som ett "vanligt" traditionellt julkort!?!

Av Åsa - 16 december 2014 20:29

Jag hade ju lyckats att få in tre besök på vårdcentralen i dag. Det var yngsta dotterns provtagning, borttagning av mina stygn och till sist så skulle jag till sjukgymnasten. Sjukgymnasten var nöjd över min träning, så nu får jag trappa upp den. Jag måste bara dubbelkolla med kirurgen så att jag får "okej" att börja träna efter operationen.

Så jag har fått ett "recept" på ett gymkort i tre månader till att börja med. Det ska bli spännande att börja träna....

Av Åsa - 16 december 2014 20:18

I dag var det äntligen dags att ta bort stygnen efter min operation! Åh va skönt det var att få det gjort. Det gick snabbt och lätt för sköterskan att ta bort dem. Jag trodde att min smärta skulle försvinna helt när stygnen försvann, men så var inte fallet.... Ärret ser jättefint ut, men sköterskan frågade om jag hade ont (utan att jag sa något) och tyckte att jag ska ta kontakt med kirurgen i slutet på veckan om det inte släpper. Det känns i alla fall bättre och det gör mindre ont utan stygnen.

Av Åsa - 16 december 2014 13:13

Nu sitter jag och yngsta dottern nere på vårdcentralen. Vi är här för att lämna prover på dottern. Hälften av proverna är tagna, men det ska tas några till. De proverna är lite "känsliga" så det va inte "vem som helst" som kunde ta den.

Ovido - Quiz & Flashcards