Alla inlägg under december 2014

Av Åsa - 31 december 2014 14:51

En dag som denna, nyårsafton och gäster i antågande, så har i alla fall inte jag så gott om tid! Så därför fick jag för mig att färga håret mitt i all matlagning.....

Undrar hur resultatet blir?!?

Av Åsa - 31 december 2014 00:35

Då ligger jag i sängen igen och kan inte sova...

Den här gången beror det på värk, men ska ta nya värktabletter om en halv timme. Så hoppas på lite sömn efter det.

Av Åsa - 30 december 2014 19:57

I kväll känns det väldigt tomt hemma... Äldsta sonen är hos sin tjej, äldsta dottern sover över hos kompis och yngsta dottern sover redan... Så nu ska jag bädda ner mig i soffan med yngsta sonen, som fortfarande är vaken.

Vi får se vem som somnar först, han eller jag...

Av Åsa - 30 december 2014 16:29

Att ha vänner runt omkring sig, som man kan lita på är extremt viktigt. Att man vet var man har varandra o s v. Jag känner mig lyckligt lottad över att jag har mina vänner runt omkring mig.

Ta hand om era vänner, berätta att ni är glada och tacksamma över att ha just dem som era vänner. Ett ord betyder mycket, MEN handling betyder mer...

Av Åsa - 30 december 2014 10:55

Vad händer med en familj när de får tråkiga besked? Varför händer det fler tråkiga händelser i en del familjer än i andra? Vad gör dessa besked med individen? Kan man "glömma" och leva vidare, som om ingenting har hänt?

Det är några av de frågor som far runt i huvudet på mig just nu....

Av Åsa - 30 december 2014 10:46

I dag är det äntligen blivit gjort! Allt har gått bra och jag är hemma igen. Jag har ont men har fått bra smärtlindring den här gången.

Av Åsa - 30 december 2014 00:44

Jag kan inte sova, så jag passar på att planera maten inför nyårsafton! Det lutar åt att det blir en "modernare" variant av räkcocktail till förrätt. Till varmrätt blir det en potatisrulle, med knaperstekt bacon och en ost med "sting" i, och till det en härligt god älgstek med en klassisk brunsås till. Och slutligen så blir det en klassisk cheesecake till oss vuxna, och vaniljglass till barnen.

Jag tror att det kan bli en riktigt bra meny till nyår! Men nu måste jag försöka sova...

Av Åsa - 29 december 2014 21:53

Jag glömde "efter" bilderna i förra inlägget, så här kommer de...

Källargången blev så här.

Soffhörnan i sonens rum!

Sängen blev ren bäddad. Allt blev så bra!

Ovido - Quiz & Flashcards