Alla inlägg under maj 2015

Av Åsa - 31 maj 2015 22:20

I dag är det ju "mors dag", och den har vi firat med god mat. Blommor fick jag förra helgen, för sambon tog fel på helg. Självklart så blev jag glad för blommorna, men de är inte viktiga egentligen. Det som är viktigt för mig är att få lite extra uppskattning från mina barn, det kan vara en extra kram eller en teckning. Men i dag blev jag ledsen och lite nedstämd...

Min äldsta son kom inte hem till mors dags middagen, han har inte ringt eller skickat ett sms med "grattis på mors dag". Och det gör ont....

Är jag helt betydelselös för honom? Är jag en dålig mamma? Frågorna som dyker upp i huvudet är många...

Så om ni har glömt det, skicka en mors dags hälsning till era mammor!

Av Åsa - 31 maj 2015 20:19

Det doftar vår i våran trädgård! En doft som verkligen symboliserar våren för mig är syrener.

Här är några av blommorna från ena av våra syrénbuskar. Vi har tre på tomten, två lila och en vit.

Av Åsa - 31 maj 2015 20:16

Våren är en underbar årstid, det växer och frodas i vår natur och det fullständigt exploderar av POLLEN..... Jag tycker att våren är fantastisk, men önskar att pollensäsongen inte var så långdragen. Både jag och barnen medicinerar på "hårt", så jag hoppas att det blir bättre snart.

Och sedan så finns det en fördel med pollensäsongen, och det är att det snart är sommar då! Inget ont som inte har något gott med sig!

Av Åsa - 31 maj 2015 19:46

I dag var yngsta sonen och äldsta dottern med mig till "stan" för att köpa avslutningskläder. Vi hittade kläder som vi alla blev nöjda med!

Här är yngsta dotterns klänning.

Och hennes skor...

Hon slutar inte i skolan, eftersom hon går på förskolan. Men hon brukar få nya kläder hon också, eftersom vi alltid går på skolavslutningen.

Här kommer sonens kläder...

Vi köpte en munktröja till, i fall det är kyligt på morgonen.

Och sen ville han ha shorts, så det blev dessa.

Och sist men inte minst, skorna.

Äldsta dottern har redan köpt sina kläder till skolavslutningen, men hon följde med i alla fall och det är ju alltid trevligt.

Nu hoppas vi att det blir fint väder på skolavslutningen!

Av Åsa - 30 maj 2015 21:30

Åreigen så har jag blivit en fotbolls förälder! Den äldsta sonen slutade spela fotboll för två säsonger sedan, och nu har yngsta sonen börjat. Så i dag var det dags för sonens tredje träningstillfälle. I dag visade fotbollen sin sämsta sida, men det är samma anledning som gör att fotbollen kan vara bästa sporten. Jag menar vädret! I dag stod regnet som spön i backen, men sonen och hans lagkamrater va nöjda och glada med träningen i alla fall. Och det är huvudsaken.

Av Åsa - 28 maj 2015 20:06

Just nu har jag fått motivation att röra mig! Och från att ha varit en "soffpotatis", så har jag börjat röra på mig. Eftersom jag har min fitbit så har jag ju lite koll på hur mycket/lite jag faktiskt rör på mig.

Mitt mål är 10 000 steg om dagen, det känns inte helt orealistiskt. Och jag är stolt över mig själv, för jag har ett steg snitt på drygt 12 000 steg om dagen. Dessutom sitter jag på motionscykeln varje dag! I bland bara tio minuter, men oftast så blir det tjugo minuter eller en halv timme.

Heja mig!

Av Åsa - 28 maj 2015 06:40

I dag har jag en supergod matlåda!

Av Åsa - 25 maj 2015 22:09

Jag lyckades med mitt mål i dag också! Jag är stolt över mig själv.

Ovido - Quiz & Flashcards