Alla inlägg under februari 2015

Bio

Av Åsa - 28 februari 2015 23:33

I eftermiddags skulle jag åka på bio med min äldsta dotter och yngsta son. Vi ville se Paddington men det fanns inga biljetter kvar, så det fick bli Big Hero 6. När vi hade bokat våra biljetter så var det bara att vänta ett par timmar innan vi skulle åka till biografen.

Precis innan vi skulle åka så blev dottern yrslig och fick huvudvärk, så jag tog med mig min guddotter i stället. Det blev en mysig stund med två guldklimpar i alla fall, även om jag saknade dottern.

Av Åsa - 27 februari 2015 20:14

I eftermiddags så kom en fin vän hem till mig på en fika. Det var längesen vi sågs, så det var verkligen jättemysigt. Min "trea" och hennes äldsta, började leka direkt. Men hennes yngsta var lite blyg när de kom, så det tog en stund innan de kom igång. Men alla fyra hade väldigt roligt, och vi vuxna hade en väldigt trevlig pratstund.

Dessa vackra tulpaner fick jag när de kom!

Av Åsa - 27 februari 2015 20:05

I kväll blev det en enkel och god middag! Det blev en "köpes" potatisgratäng och fläskfile med bearnaisesås, samt sallad. Fast salladen glömde vi kvar i kylen, så den får bli till i morgon... Sambon bakade ett gott bröd till också!

Av Åsa - 26 februari 2015 23:00

Nu är det dags att sova, för i morgon ringer klockan tidigt! Det är en av mina tidiga fredagar, så det ska bli skönt att få sluta tidigt i morgon.

Så sov gott och dröm sött!

Av Åsa - 26 februari 2015 21:07

Jag undrar om jag ska överraska två av mina barn med ett biobesök!?! Jag är lite sugen på att göra det, men i så fall så måste jag hitta en film som passar dem båda två... Och det är inte det lättaste, så vi får se om jag lyckas.

Av Åsa - 26 februari 2015 21:03

I helgen så ska jag och äldsta dottern baka tillsammans. Vi har tittat ut några recept tillsammans, som vi ska prova. Vi ska baka inför dotterns födelsedags firande. Det ska bli så mysigt att göra det tillsammans!

Av Åsa - 26 februari 2015 21:00

Jag måste "ta mig i kragen" och bli mer disciplinerad när det gäller mitt skolarbete. Sista dagarna har jag inte haft någon motivation över huvudtaget!

I morgon kommer det inte bli något pluggande, för dagen är redan "bokad". Så jag satsar på någon timme på lördag, och minst en på söndag!

Av Åsa - 26 februari 2015 19:36

Det "hände" mycket i går! Jag blev uppringd av en vän, som ville att jag skulle lämna datum i april som jag inte är uppbokad. Så hon fick några "lediga" datum, och så tittade hon i sin egen kalender. Sedan så ringde hon upp och sa att "då" ska du och jag åka på lite relax och spa!

Åh det ska bli så mysigt, jag ser verkligen fram emot det!

Ovido - Quiz & Flashcards