Alla inlägg under december 2014

Av Åsa - 21 december 2014 17:30

Nu äntligen börjar vi med lite långledigt. Det ska bli skönt att bara få vara hemma och mysa med familjen. Vi ser fram emot en lugn och ganska lång jul. Och barnen hoppas självklart på att tomten kommer på julafton. Jag hoppas att din önskan uppfylls!

Av Åsa - 21 december 2014 17:28

Från och med idag och en vecka framåt så är äldsta dottern kaninvakt. Det något hon sett fram emot. Hon ska vara kaninvakt i en vecka. Kaninen står inte hennes rum och än så länge så är både kanin och dotter nöjda.

Vi får hoppas att inte dottern vill ha en egen kanin efter den här veckan. Men risken är ganska stor.

Av Åsa - 21 december 2014 14:52

Nu på förmiddagen så har vi flyttat delar av min mammas bohag igen. Den här gången så ska hon hyra ut sin lägenhet i andra hand, och prova på att bli sambo igen. Jag är jätteglad för min mammas skull, och önskar dem all lycka.

Jag tycker att det är bra att hon hyr ut sin lägenhet i andra hand i sex månader till att börja med, då kan de känna om det känns bra. Och sen så kan vi flytta ihop på "riktigt" om det känns okej.

Av Åsa - 21 december 2014 14:48

Just nu så sitter jag och yngsta dottern i bilen. Utanför står sambon och tvättar den.

Det är en alldeles utmärkt rättvis arbetsfördelning tycker jag.

Av Åsa - 21 december 2014 09:59

Igår kväll var vi bjudna hem till mamma och hennes blivande sambo på middag. Det blev en jättegod trerätters middag. Till förrätt fick vi en toast med Kalix rom. Till varmrätt fick vi en super smarrig fisksoppa och gott bröd. Efterrätten som de andra fick var, mandelmussla med färska bär och vispad grädde jag fick grädde och färska bär.

Yngsta dottern kände sig hemma och kröp upp i mormors säng och somnade.

Av Åsa - 21 december 2014 09:56

Idag är det söndag, åh vilken härlig söndag. Jag har haft en mysig morgon med lång lång frukost och nu ligger jag och titta på Nyhetsmorgon i sängen. Yngste sonen ska leka med en kompis idag igen och jag och sambon ska hjälpa min mor och hennes blivande sambo på förmiddagen. Och äldsta sonen ska iväg för att spela innebandymatch, jag önskar honom och hans lag lycka till!

Av Åsa - 20 december 2014 10:27

Vissa dagar och helger går utan att barnen leker med någon kompis. Den här helgen ser däremot ut att bli full av kompis lek. Den yngste sonen ska leka med den en kompis i dag, och det ärredan "bokat" för att leka med en annan kompis imorgon. Så han kommer ha fullt upp, och det är nog bra för då kanske han glömmer att det snart är julafton. Och lite julaftons pirr i magen försvinner för en stund.

Av Åsa - 20 december 2014 09:43

I kväll ska vi till min mamma och hennes sambo på middag. Barnen ska få lämna några julklappar till dem, eftersom de åker till Spanien över jul och nyår.

Jag misstänker att vi blir bjudna på fisksoppa, för det är hennes sambos "parad rätt". Det ska bli gott vad vi än blir bjudna på.

Ovido - Quiz & Flashcards