Alla inlägg under december 2014

Av Åsa - 20 december 2014 09:37

Yngsta dottern som är fyra år, är idag bjuden på barnkalas. Hon har sett framemot det här barnkalaset länge. Men nu är det dags så vill hon bara gå om jag följer med. Så så får det nog bli, att vi går båda två.

Av Åsa - 20 december 2014 09:34

Eftersom jag har lite mindre barn så har jag följt julkalendern med dem. Jag vet inte vad jag tycker egentligen, men barnen vill se den. Min favorit av julkalendern, är i alla fall Trolltider.

Av Åsa - 20 december 2014 08:08

Det är så mysigt när man vaknar av barnen, som frågar om de får se på tv. Och det är klart att de får, så de kröp upp i sängen och satte på tvn. Nu ligger vi i sängen allihopa och tittar på barn-tv. Det är en toppen start på lördagen.

Av Åsa - 19 december 2014 22:35

På förmiddagen i dag hade jag betygssamtal. Det var betygssamtal i ämnet "Pedagogiskt arbete". Det var ett samtal som var snabbt avklarat med min lärare, som ställde några frågor. Jag kunde svara snabbt och säkert.

Min lärare är väldigt nöjd med mina svar, så jag fick ett C i slutbetyg. Så även jag är väldigt nöjd med betyget i den här kursen. Nu blir det jullov, för nästa kurs börjar först den femte januari. Och det är en kurs i "Kommunikation".

Av Åsa - 19 december 2014 22:28

I kväll har det varit lite fredagsmys innebandyhallen igen. Det var äldsta sonen som hade match. Det var en spännande match som tyvärr slutade med en förlust. Sonen stod för en assist i dag, och matchen slutade 4-3. På söndag är det matchdags igen...

Av Åsa - 19 december 2014 19:54

I dag var jag med äldsta sonen hos läkaren, för astma kontroll. Det gick över förväntan, och sonen pratade till och med med läkaren. Det blev en ny spirometri inbokad och lite nya mediciner. Så det blev Apoteket direkt efter, tror sonen ska få lite olika mediciner inslagna i sina julklappar.... Skämt å sido, astma mediciner är väldigt DYRT! Men det är vara att betala och se glad ut...

Av Åsa - 18 december 2014 23:15

Min dotter lider av fobier! Vilket är jättevanligt att man har, men det gör ont i mamma hjärtat att se hur påverkad hon blir av vissa saker. T ex så är hon rädd för spindlar, så pass att hon (när det är riktigt illa) i bland kan börja gråta. Jag har frågat om hon vill gå på "terapi kurs" vad gäller spindlar, men det vill hon inte. Det finns bl a på Skansen, och ska tydligen hjälpa de flesta.

Jag vill inte att min dotter, eller någon annan av mina barn, ska behöva ha sådana fobier.

Av Åsa - 18 december 2014 21:25

När äldsta sonen kom hem efter sin träning, så skyndade han ner på sitt rum och började STÄDA!!!! Ingen hade sagt åt honom att göra det, så vi blev förvånade kan jag lova... Han städade även inne på toaletten nere i källaren, och det här gjorde han som sagt frivilligt. När han kom upp igen så fick jag veta orsaken, han väntar tjejbesök.....

För min del får han gärna ha tjejbesök varje dag, om han blir så "städ villig"!

Ovido - Quiz & Flashcards