Alla inlägg under januari 2015

Av Åsa - 31 januari 2015 11:54

Det gäller, som sagt var, att ta vara på alla tillfälle som ges och passa på. Så när sonen gör "risk 2:an" så passar jag på att plugga lite...

Jag hoppas att jag kommer så lång nästkommande vecka, att jag kan lämna in uppgift 3. Om jag klarar det så har jag "bara" intervjun och uppsatsen kvar sedan. Eftersom nästa kurs börjar redan den 9 februari, så vill jag hinna så långt som möjligt innan dess.....

Så håll tummar och tår för att jag klarar det!

Av Åsa - 31 januari 2015 11:49

Sitter och väntar på sonen som gör "risk 2:an", som på min tid hette "halkbanan". Han har precis varit ute och kört på banan.

Så nu är det dags för teori. När det är färdigt så måste vi åka och äta någonstans....

Av Åsa - 30 januari 2015 22:48

Idag har jag inte gjort något skolarbete alls. Jag tyckte det var ganska skönt faktiskt, men samtidigt så har jag lite dåligt samvete. Men det är bara att ta nya tag direkt efter helgen. För helgen är uppbokad med en massa annat, såsom skjutsa dotter i väg på läger, skjutsa sonen till halkbanan, innebandy i morgon igen, kalas på söndag o s v...... Listan kan göras hur lång som helst, så jag behöver inte vara sysslolös i alla fall.

Av Åsa - 30 januari 2015 20:57

Då var det fredag igen, och jag har tillbringat kvällen i innebandy hallen. Det var äldsta sonen som hade match.

Matchen var spännande och slutade till slut med 3-2, till "våra" killar. Det kändes riktigt bra!

I morgon kväll är det dags igen, men då är det borta match.

Självklart hoppas vi på vinst då med!

Av Åsa - 29 januari 2015 23:03

Eftersom dottern sov längre än mig på förmiddagen, så försökte jag vara effektiv när hon sov....

Så jag gjorde helt enkelt en skoluppgift, inför uppgift fyra! Den handlade om en intervju som jag ska genomföra om ett par veckor.

Så nu är det bara att påbörja uppgift tre!

Av Åsa - 29 januari 2015 22:50

Eftersom jag har vabbat i dag, så passade jag på att vila med yngsta dottern på förmiddagen! Så efter frukosten så ville hon titta på tv, så vi bäddade ner oss i soffan och somnade båda två!

Det var jätteskönt, det behövde både hon och jag. Jag sov ca två timmar, och hon tre.

Trots att hon sov på förmiddagen, så somnade hon innan klockan var halv sex nu i kväll.

Av Åsa - 29 januari 2015 09:00

I dag blev det mys frukost hemma, med mina sjuka barn. Trist att barnen, två utav dem, är sjuka. Men vi har haft en mysig frukost tillsammans. Barnens val blev varm choklad med vispgrädde.

Det är verkligen gott i bland, och speciellt en dag som denna när det blåser och regnar ute.

Av Åsa - 28 januari 2015 21:46

I dag fick jag tillbaka min första uppgift i ämnet KOMMUNIKATION. Jag känner mig väldigt nöjd med mitt resultat, och den återkopplingen som jag fått av min lärare.

Jag är faktiskt riktigt stolt över mig själv!

Ovido - Quiz & Flashcards