Alla inlägg under december 2014

Av Åsa - 25 december 2014 22:00

Jag misstänker att äldsta sonen är kär... Han och en tjej har börjat umgås väldigt mycket och de sover hos varann, det träffas minst varannan dag.... Och han säger att de inte är tillsammans, MEN han åkte dit i dag fast hennes släkt är där. Och när jag pratade med honom för ca en timme sedan, så spelade han sällskapsspel med "kompisen", hennes familj och släkt...

SÅ gulligt! Jag undrar bara när han ska berätta att de är ett par???

Av Åsa - 25 december 2014 18:52

I dag åt vi "mini-pizza", som jag gjorde av vetekaka, tomatpuré, skinka och ost. Det blev gott, men det jag gjorde till efterrätt blev pricken över i:et....

Det blev fruktsallad på ananas, apelsin, äpple och päron! Det var ett fräscht avbrott i all julmat...

Av Åsa - 25 december 2014 13:17

I går fick jag ju en ny kaffemaskin! Åh vad glad jag blev, som jag har saknat min gamla sedan den gick sönder!!! En perfekt julklapp till en kaffedrickare som mig.

Av Åsa - 25 december 2014 13:13

Jag ligger i sängen och försöker hitta energi för att gå och duscha. Jag och sambon ska åka på 40 års kalas lite senare i eftermiddag. Och den ständiga frågan är, vad ska man ha på sig?.

Jag tror iallafall att jag har bestämt mig, för ett par ljusrosa chinos och en svart tröja. Det är kläder som är snygga och som jag känner mig bekväm i.

Men hur kommer det sig man alltid ställer sig frågan, vad man ha på sig?! Det som jag tycker är svårast är att vara "lagom" uppklädd, inte för mycket och inte för lite...

Av Åsa - 25 december 2014 13:08

Jag fick ett fantastiskt fint armband av min guddotter julklapp. Hon har valt det själv. Jag blev jätteglad!

Så här ser det ut!

Av Åsa - 24 december 2014 23:17

Jag måste ha varit riktigt snäll i år! Jag fick massor av julklappar.... Det var ett par fina tofflor, en tröja, ett tjusigt armband (av min guddotter), en superfin kofta av dottern, ett supersnyggt stickat pannband av sonen. Sen fick jag en härlig smällkaramell och en ny kaffemaskin! Jag har saknat min gamla, sedan den gick sönder!

Jag är så glad och tacksam för att jag har fått fira en fantastik julafton med min familj, och för de fina presenterna!

Av Åsa - 24 december 2014 23:09

Allt få se barnens lycka på julafton, det är en underbar känsla! Först när de vaknar på morgonen och går upp och tittar i julstrumpan. Sedan när de öppnar sina paket från strumpan, och få den där bamsekramen... Det är lycka och glädje! Att barnen blir glada och är tacksamma, även om de "bara" får ett par strumpor i paketet.

I vår familj så köper jag inga stora mängder med julklappar, det blir max fyra stycken var.

Yngsta dottern fick lego friends, klänning, innebandy glasögon och en målarbok.

Yngsta sonen fick en mobiltelefon (som sambon fick med på köpet när han köpte sin), infinity, lego chima och kläder.

Äldsta dottern fick ett Thomas Sabo armband med en berlock til, morgonrock, pyjamas och "plastbyttor" till smink o s v, och ett par jogging skor.

Äldsta sonen fick en ny innebandy klubba (som han valt själv), chinos och skjorta, en stickad tröja och en eltandborste. Sen ska han få gå "risk1".

Att se den glädjen i deras ögon och alla kramar, det betyder allt för mig som förälder!

Av Åsa - 24 december 2014 15:31

Nu sitter hela familjen samlad och tittar på Kalle Anka. Familjemys på hög nivå!

Ovido - Quiz & Flashcards