Alla inlägg under december 2014

Av Åsa - 28 december 2014 16:23

Vi åkte i väg mitt på dagen för att titta på bil åt äldsta sonen. Han vill prompt ha en Volvo, helst en 945 men en 944 funkar också. Och nu har vi "hittat" en 945, som en "bekant" har. Det är en -97:a som har gått ca 30 000 mil, men som är i bra skick. Det har bara varit fyra ägare på bilen, så det känns bra. Så här ser den ut...

Sonen är väldigt nöjd, så det känns bra! Jag vill ju helst att han ska ha en framhjulsdriven bil, men det är ju jag.

Av Åsa - 28 december 2014 16:16

I dag kom en kompis till mig och hennes två barn på förmiddagen. Vi vuxna kunde fka och prata en stund själva, medans barnen var ute och lekte i snön. Sedan kom de in och fikade de med.

Under tiden som vi satt och fikade så ringde sambon på en bil åt äldsta sonen. Så de små fick följa med min kompis och hennes barn hem, så vi kunde åka och kolla på bilen i lugn och ro.

Av Åsa - 27 december 2014 13:19

Jag och yngsta dottern har lite nagelfix framför filmen. Vi har klippt och filat, och sen så avslutade vi med ett rött nagellack med lite glitter i på oss båda två.

Av Åsa - 27 december 2014 13:04

När vi kom hem efter att vi varit och matat änderna och lekt i lekparken, så gjorde jag i ordning varm choklad med vispgrädde till oss alla.

Det tycker alla om i vår familj.

Sen startade vi en film, barnen valde en Barbie film. Så nu myser vi så mycket vi bara kan.

Ute

Av Åsa - 27 december 2014 13:00

På förmiddagen i dag gick vi ut. Det var ganska kallt, -7 grader, men det var ändå skönt! Först gick vi och matade änderna, de var väldigt närgångna så de små tyckte att det var lite läskigt emellanåt.

När brödet till änderna var slut så gick vi vidare till lekparken, det var uppskattat av barnen.

Av Åsa - 26 december 2014 23:27

Efter att jag hade hämtat hem sonen och hans "kompis", så kom de yngsta barnens faster och hennes "särbo" på middag. Min sambo hade gjort en jättegod pastagratäng med fläskfile, champinjoner, bacon, röd lök och bladpersilja. Till den serverades en fräsch sallad och julmust, bubbel vatten eller en öl/ett glas rött.

Det var omtyckt och smarrigt! Efter maten så körde vi lite bilbana allihopa, det är mysigt att göra saker tillsammans. Efteråt så spelade vi "vänd tian", som är ett kortspel (i fall inte alla vet).

Det blev alltså en lyckad och bra kväll! Jag tycker om att umgås med mina nära och kära.

Av Åsa - 26 december 2014 14:53

Nu ska jag snart åka och hämta hem äldsta sonen. Han har varit hos sin "kompis" sen i går, så nu ska jag hämta hem honom eftersom vi får gäster i kväll. Jag har sagt att det är helt okej att kompisen följer med hem till oss, så vi får se hur de/hon gör.

Av Åsa - 26 december 2014 14:49

Idag var jag och yngsta sonen in till KappAhl för att byta lite kläder som han fick i julklapp. Och eftersom dom har börjat med rean så fick han mycket nytt! Han bytte två par byxor mot ett par byxor, två långärmade tröjor och en t-shirt, dessutom fick han ett "Coca-Cola" lypsyl. Pojken och mamma gick mycket nöjda därifrån.

Jag hittade dessutom en kofta för nittionio kronor, i stället för trehundrafyrtionio kronor.

Ovido - Quiz & Flashcards