Alla inlägg under september 2015

Av Åsa - 30 september 2015 12:40

Ja det är sant, man kan finns lycka i en sko!!! I dag är första gången sedan olyckan den andra juli, som jag har gått i ett par skor....

Känslan är ljuvlig och det är längesedan jag var så glad över en sån "liten" sak.

Det är tack vare sjukgymnasten och mina nya skor som det är möjligt för mig att ha ett par skor på fötterna.

Sjukgymnasten ville att jag skulle använda ett visst "förband" och sedan prova med skorna. Han sa att det kommer göra ont, och det gör riktigt ont men det är inte värre än att jag klarar av det.

Skorna satt på från halv åtta till kvart i elva nu på förmiddagen. Men nu är foten rejält svullen men vad gör det när jag har kunnat ha ett par skor på mig!

Av Åsa - 28 september 2015 21:50

För en liten stund sedan så kom äldsta dottern upp och frågade vad jag håller på med. Jag hade precis kommit ut ur badrummet med ny insmorda fötter med fryspåsar över....

Hon vek sig av skratt för hon tycker att jag går som en pingvin med påsarna på fötterna. Samt att hon tycker att det låter som när man klafsar i lera i för stora gummistövlar.

Jag håller faktiskt med henne om båda sakerna.

Nu ska jag och min påsar på fötterna gå och lägga oss.... Godnatt!

Av Åsa - 28 september 2015 18:40

I dag blev det hemmagjord pizza till middag. Barnen gjorde vanliga "vesuio", och tog pepparsalami på också. På sambons pizza hade jag dessutom färska champinjoner och starka fefferoni.

Middagen blev väldigt populär!

Av Åsa - 27 september 2015 22:51

Eftersom jag inte fått på mig några skor eller stövlar sedan jag skadade hälen, så har jag införskaffat ett par nya skor.

Skorna är ett nummer för stora och har en mjuk bak kappa som ska förhindra skoskav och annan smärta.

Jag får i alla fall på mig skorna, och jag kan knyta dem.

MEN jag kan inte stå upp när jag har skorna på mig! Fast jag måste försöka se det som ett steg i rätt riktning, fast det är svårt....... Det tar sådan tid och jag börjar frysa om fötterna i mina foppatofflor.

Av Åsa - 27 september 2015 22:44

I morgon eftermiddag så ringer läkaren mig angående min häl och fot. Jag är lite orolig inför samtalet, eftersom jag tror hon kommer säga att det kommer ta låååånnnnggg tid med återhämtningen.

Av Åsa - 27 september 2015 14:47

Återigen så har jag huvudvärk.... Det har inte gått en enda dag de senaste tre veckorna, utan att jag har haft ont i huvudet.

Så nu ligger jag i sängen efter att återigen ha tagit tabletter mot värken.

Min "utsikt" just nu....

Av Åsa - 27 september 2015 11:00

Äntligen har yngsta sonens innebandyträning börjat för säsongen! Så nu sitter jag i innebandyhallen igen, och det känns riktigt roligt.

Sonen är super taggad och det är det viktigaste!

Av Åsa - 26 september 2015 20:57

Det blev en lång dag idag.... Ett av barnen som sov över här i natt, vaknade kvart i sex i morse. Sen har det varit full fart tills de åkte hem strax före klockan sex nu i kväll.

Ovido - Quiz & Flashcards