Alla inlägg under oktober 2014

Av Åsa - 31 oktober 2014 18:40

I dag har jag blivit bortskämd av sambon, han hade påbörjat middagen när jag kom hem. Han tillagade hel laxsida i ugnen, och till det blev det pressad potatis och "skarpsås". Det är alltid lika gott!

Jag tycker att det är gott med lax, och att fisk är underskattat.

Av Åsa - 31 oktober 2014 17:22

I går fick yngsta dottern nya kläder, med motiv från filmen "Frost". Hon blev så glad, att det bara var för mig att tvätta kläderna direkt. För hon ville ju såklart ha kläderna på sig på förskolan idag.

Hon fick en rosa tröja med "Elsa och Anna" på också, eftersom tröjorna såldes i 2-pack.

Det är roligt när man hittar något som man vet att barnen blir lite extra glad för.

Av Åsa - 30 oktober 2014 23:33

Jag glömde berätta att jag har fyndat i dag! Vi var inne på HM i dag, och de hade clubpriser på vissa utvalda varor. Så jag fyndade en marinblå dunväst med avtagbar luva, som det dessutom var avtagbart "lurv" på. Ordinarie pris var 399 kr, men jag betalade endast 99 kr! Det var ett riktigt bra fynd som jag är nöjd med.

Jag köpte även CC cream, jag hoppas att det ska fungera bättre mot mina "röda partier" i ansiktet. Tidigare har jag använt BB cream men inte varit nöjd. Idag var den nedsatt med 50%, så jag chansar. Tänkte att jag ska prova den redan i morgon, så jag hoppas att jag känner mig nöjd med resultatet.

Något som den yngsta dottern blev överlycklig för, var hennes nya kläder med motiv från filmen "Frost". Hon fick tights och två tröjor nu, men jag köpte även en klänning som hon ska få i julklapp.

Nu säger jag god natt, för i morgon har vi planeringsdag på jobbet.

Sov gott och dröm sött!

Av Åsa - 30 oktober 2014 22:55

Jag har börjat hosta! Det började i går morse, och det är en torr hosta som gör ont. Hade jag inte vetat bättre, så skulle jag sagt att det var rökhosta. Men jah har inte rökt på flera månader, så det borde det inte vara i alla fall. Det värsta är att hosta gör ont, både att hosta och i halsen! Innan host attackerna, så liksom bubblar det i halsen på mig. Nu har jag i alla fall köpt läkerol, som jag kan ta när det börjar "bubbla" så får vi se om det hjälper.

Av Åsa - 30 oktober 2014 21:33

Ligger i soffan och tittar på "Hela Sverige bakar", det är ett av mina favorit program på tv. Det är sista avsnittet ikväll, och jag kommer sakna det på torsdagarna framöver! Fast jag vet att sambon är lättat över, att det är sista avsnittet för säsongen i kväll. Så olika man är i bland, och tur är väl det!

Av Åsa - 30 oktober 2014 21:18

I kommunen där jag arbetar, vill ledningen att alla anställda ska göra diverse miljötest. Efter alla dessa test, så ska man genomgå ett prov på tid. Alla test tog väldigt lång tid, då det var många olika. Men nu har jag i alla fall gjort alla test och prov, så jag är godkänd. Så nu har jag fått ett diplom att skriva ut, efter genomfört och godkänt prov.

Det känns väldigt skönt att ha det gjort!

Av Åsa - 30 oktober 2014 21:13

I dag blev det en sväng till Ikea, och det är alltid lika roligt. Jag köpte mest små saker, men det som ska bli mest spännande att prova är min nya kudde. Det är en ergonomisk kudde, som dessutom är sådan som formar sig efter ens eget huvud och nacke. Min förhoppning med kudden är att slippa ha så ont i huvud och nacke. Kudden var dyr, så jag hoppas att den fungerar bra.

Vi åt både frukost och lunch på Ikea. Till frukost blev det deras 10 kronors variant, och till lunch valde jag Caesarsallad. Om jag skulle göra om mitt val, så skulle jag välja något annat. Jag tyckte inte att den var så god, annars brukar det vara min favorit. Barnen valde köttbullar och mos, och pasta med köttfärssås. De var nöjda med sina val. Till efterrätt fick de en varsin chokladboll.

Av Åsa - 29 oktober 2014 22:27

På lördag är det dags för lite innebandy igen! Då har äldsta sonen hemma match igen, så jag kommer bänka mig på läktaren för att titta.

Sen fick vi veta att yngsta sonen har två sammandrag innan året är slut. Det första är på hemmaplan, det ser vi fram emot hela familjen.

Ovido - Quiz & Flashcards