Alla inlägg under oktober 2014

Av Åsa - 23 oktober 2014 18:00

I dag började jag dagen med en ostfralla med kokt skinka på, men det blev inget kaffe till för jag orkade inte sätta på det.

Till lunch blev det rester frän i går, potatisgratäng med fläskkotlett och svampsås.

Kvällsmaten blev också rester, köttfärssås som jag kokade pasta till.

Självklart så har jag ätit mellanmål också, på förmiddagen blev det ett äpple. Och på eftermiddagen blev det en halv fralla med kokt skinka på.

Jag har saknat kaffe hela dagen men jag har bara mig själv att skylla, eftersom jag inte orkade sätta på något i morse.....

Av Åsa - 23 oktober 2014 15:09

Nu är jag och de små hundvakt åt min bror och hans sambos hund. Det är en golden, vid namn Eddie. Han är en charmigt men lite busig hund.

Han vill helst vara precis där vi är, som ni kanske ser på bilden. Helst ska han ligga mellan soffan och soffbordet, alltså trångt men nära...

En annan sak som jag inte tänkte på innan var, att han FÄLLER. Så nu har vi en vit heltäckande matta i hela huset. Undrar om dammsugning ingår?!

Av Åsa - 23 oktober 2014 10:26

Efter frukosten i dag är det dags för slutprov i ämnet "Människors miljöer".

Det är lika bra att få det gjort, så jag öppnar uppgiften som jag har en timme på mig att slutföra. Sen gör jag som jag brukar, skrollar ner för att se vad det är för frågor och hur många. Blir lite fundersam, för det var bara en fråga.... Men det visade sig att den frågan tog tid i alla fall. Jag lämnade in provet med fyra minuter till godo. Så nu kan jag inte göra mer än att vänta och se vad jag får för betyg på examinationsprovet som jag skrev i tisdags, och om jag blir godkänd på slutprovet.

I och med allt som hänt sista tiden, och att det varit en jobbig kurs. Så är jag nöjd om jag får ett godkänt betyg.

Av Åsa - 23 oktober 2014 10:15

Som jag skrev igår så tänkte jag att vi skulle gå och lämna lillasyster på förskolan idag, vilket vi gjorde. Det var så skönt att komma ut en sväng, det tyckte vi alla tre. Men det märks att det är höst ute, det var grått, blött och kallt.

Vi gick in på affären på vägen hem och köpte nybakt frukostbröd, ostfralla till mamman och fralla med vallmofrö till sonen. Sen gick vi hem och åt frukost framför tvn.

Av Åsa - 22 oktober 2014 22:42

I morgon tänkte jag att sonen ska få komma ut i friska luften lite. Det behöver vi nog båda två! Om det inte är allt för kallt så tänkte jag att vi kan gå och lämna lillasyster på förskolan. Och om det funkar bra för honom kan vi gå och hämta henne sen också, i stället för att ta bilen.

Av Åsa - 22 oktober 2014 18:05

Något av det bästa med hösten är svampen, enligt mig. Det är rogivande att komma ut i skogen och plocka svamp. Tyvärr så har jag för mycket besvär med min rygg, för att kunna ta mig ut i skogen och plocka svamp.

Då är det bra att få svamp, levererad till dörren.

Det blev drygt fem kilo höst kantareller. Dessutom var de färdig rensade! Så det var bara att ställa sig och "dela" svampen, inför stekningen.

Jag tappat räkningen på hur många sådana här "berg" det blev innan stekning.

Jag tror att det blev tio sådana stekpannor fulla med svamp. Och efter stekning, blev det så här mycket.

Det kändes tröstlöst innan det var färdigt, men jag såg en ljusning när det var så här lite kvar.

Nu kommer det finnas lite svamp i frysen till i vintern, och det är toppen. Men jag önskar att jag hade lite mer gula kantareller i frysen också....

Av Åsa - 22 oktober 2014 12:37

Än sålänge har jag lite idéer kvar, på hur jag ska servera vätska till sonen. Jag har precis serverat en saftdrink.

Och till det, några saft isbitar (fast det ser ut som rå kyckling...).

Han vill fortfarande helst inte äta, men han dricker och det är huvudsaken. Det går sakta men säkert åt rätt håll.

Av Åsa - 22 oktober 2014 10:29

Idag blir det en sen frukost, men ack så efterlängtad. Det blir butiksbakad limpa.

På smörgåsarna, tog två, blev det baconost och röd paprika.

Eftersom jag inte hunnit äta än, så fryser jag extremt mycket. Jag och sonen har kurat ner oss i soffan, och jag har mysdress, strumpor, raggsockor och en tjock filt på mig. Men jag fryser ändå. Hoppas jag får upp värmen med lite varmt kaffe.

Ovido - Quiz & Flashcards