Alla inlägg under oktober 2014

Av Åsa - 25 oktober 2014 20:18

På eftermiddagen var det dags för lite innebandy igen....

Jag och yngsta sonen gick till innebandyhallen för att titta på äldsta sonens lag, som skulle spela match. Alltid lika roligt! Att det blev vinst är ju också kul!

I morgon är det träning för de små barnen. Sonen får ju fortfarande inte träna, men han vill gå och titta på träningen i morgon i alla fall. Så det gör vi.

Av Åsa - 25 oktober 2014 20:10

Efter frukosten frågar sambon om vi inte kan åka till Ikea! Jag är inte sen på att svara... Så jag snabbade mig ner för att väcka sonen, så han kunde övningsköra fram och tillbaks till mormor. Eftersom mormor behöver sin bil. Snabbt in i duschen, och sen klä på sig. Sen vidare till mormor, och sen åkte hon med oss hem och tog bilen med sig med.

In hemma för att hämta sambon och de två minsta, ut i bilen och mot Ikea. Väl framme så plockade vi på oss några nya besticklådor, lakan, ljus av olika slag, tyg (till gardiner), mer förvaring till klädkammaren med mera.....

Ikea är ett av mina favoritställen, vi får se om det blir en tur dit snart igen!

Av Åsa - 25 oktober 2014 10:28

Jag blir så trött på rykten, vare sig det handlar om mig, någon i min närhet eller någon annan.

Varför inte ta reda på fakta innan man går runt och pratar om sådant som man inte med säkerhet vet. Oftast så gör det mer skada än nytta.

Av Åsa - 25 oktober 2014 10:25

Åh va härligt med lördag morgon, för det innebär sovmorgon! Yngsta dottern vaknade tidigt men då gick hon och väckte sin pappa, så jag och sonen sov vidare. Vi sov till halv nio i alla fall, och sen låg vi och tittade på tv i sängen. Då kom de övriga i familjen och gjorde oss sällskap.

Nu har vi precis avslutat en lång och härlig frukost. Jag sitter kvar med en kopp kaffe, men snart måste jag gå ner i källaren för att börja tvätta. Eftersom jag, av ren lathet, endast tvättar på helgen så har jag några maskiner framför mig.

Jag har även tänkt att jag och äldsta sonen ska ut och övningsköra lite i dag. Sen måste vi lämna tillbaks mammas bil innan innebandyn börjar i eftermiddag.

Hoppas ni alla för en härlig lördag i regnet (här regnar det).

Av Åsa - 24 oktober 2014 22:56

En kort uppdatering angående vår lilla prins. Han är sjukskriven en vecka till, eftersom han fortfarande inte kan äta något annat än kallt och mjuk smörgås utan kanter. Han har fortfarande ont och går på citodon. Vi provar med lite olika varianter varje dag. Idag har vi provat med hemmagjort potatismos, korv och pasta, men inget fungerar. En eller ett par tuggor, sen är det stopp. Men vi ger inte upp, vi fortsätter att prova.

Av Åsa - 24 oktober 2014 22:49

I dag är det fredag och det innebär fredagsmys! Först hade vi en av mina vänner här på middag, det var jätte mysigt att hon kom. Det blir alldeles för sällan vi ses! Förut jobbade vi tillsammans och sågs då varje dag, men nu arbetar vi på olika ställen med två helt skilda saker. Tiden går så fort och det är alltid något som måste göras, så jag hinner inte träffa mina vänner så ofta som jag skulle vilja!

Sedan var det dags för lite innebandy! Äldsta sonen hade hemma match som började klockan åtta. Så jag, äldsta dottern och lillebror tog oss till innebandyhallen för att titta på lite bandy. Alltid lika roligt! Det var en bra och ganska målrik match, men "vi" vann med 8-5! Underbart!!!

Nu är det dags för lopplådan, och i morgon är det dags för en ny innebandy match, även den på hemmaplan.

God natt och sov gott!

Av Åsa - 24 oktober 2014 14:38

Min äldsta son vill övningsköra så mycket han kan. Så i dag var jag och yngsta sonen, och hämta honom efter skolan. Sen fick han kör lite inne i "stor" stan och sen hem. När vi ändå var ute så åkte vi och hämta lillasyster på förskolan. Hon blev så glad när båda hennes bröder kom för att hämta henne. Sen åkte vi hem, så nu är det dags att börja med middagen.

Av Åsa - 24 oktober 2014 08:46

I går kväll hittade min stora dotter en knöl på min rygg! Den är stum/hård och ca fem cm i diameter. Jag ser den själv i spegeln, det känns sådär..... Ringde faktiskt vårdcentralen men de tycker inte att den behöver kollas, så jag fick en tid om en och en halv vecka!!! Det är säkert ingen fara, men det känns lite länge att vänta så länge. Ska man behöva vänta så länge?

Ovido - Quiz & Flashcards