Alla inlägg under oktober 2014

Av Åsa - 16 oktober 2014 22:39

Vi kom hem ca klockan fem, och det har varit lugnt sedan dess. Sonen har haft ont såklart, och sovit mest.

Nu är alla värktabletter framplockade och klockan är ställd till klockan 01. Så nu säger jag godnatt!

Av Åsa - 16 oktober 2014 11:21

Nu är operationen klar och sonen är vaken!

Han hade ont i halsen, vilket är förståelig eftersom det är mandlarna de har tagit bort, när han vaknade. Så han fick extra smärtstillande. Han blev lovad en isglass av sköterskan, när vi åkte från iva till barn. Så när vi kom till barn såg han fram emot den där isglassen, men då var isglassarna slut! Känns lite sådär att man inte kollar om det finns innan man lovar ett barn, så vi hoppas dem löser det. Annars får jag lösa det, men de brukar fixa till det här på avdelningen. Sonen längtar i alla fall efter en glass, det smakar illa i munnen tycker han.

Det känns oerhört skönt att operationen har gått bra och är "över". Nu hoppas vi att det läker fint också.

Av Åsa - 16 oktober 2014 09:07

Nu sitter jag och väntar på att sonens operation ska bli klar. Han var så duktig hela tiden, trots att han var lite nervös. Narkossköterskan som tog hand om honom, var hela fantastisk!!! Tänk om alla var så pedagogiska, i dessa situationer där barnen blir lite nervösa och oroliga.

Min prins bör snart vara färdig inne på operation, så jag har satt mig inne på uppvaket och väntar på att han ska komma i rullandes snart.

Jag hoppas att han får vakna på ett bra och lugnt sätt, och att han slipper alltför mycket smärta.

Av Åsa - 15 oktober 2014 13:18

Nu är det bara en liten stund kvar, innan jag ska åka och träffa sonens fröken för att få lite uppgifter att göra medans vi kommer vara hemma. Sen ska vi hämta lillasyster, och efter det handla till den efterlängtade tacosen.

När vi väl är hemma sen så ska vi hjälpas åt att skära och "hacka" grönsaker. Det brukar vara uppskattat!

Efter middagen i dag så ska vi bädda rent i sängarna, duscha, lägga fram kläder o s v, inför i morgon. Jag har även lovat att vi ska packa med oss ipaden, i fall den blir väntan innan operationen imorgon, så det gäller att ladda batterierna.

Resten av kvällen ska vi bara MYSA!

Av Åsa - 15 oktober 2014 08:53

Jag skulle önska att jag hade lite energi för att börja "träna"! Eller bara gå ut och gå en promenad, just nu har jag ingen energi till det alls...

Av Åsa - 15 oktober 2014 08:24

I morse när jag tog på mig mina jeans, så kände jag att det hade hänt något. Byxorna satt lösare än vad de brukar! Jag blev nyfiken och ställde mig på vågen (jag vet att det inte är måndag)! Och tro det eller ej, har har 0.2 kg kvar att gå ner till mitt första delmål! Känner mig stolt och hoppas att dessa 0.2 är borta på måndag, när det är dags för vägning. Kanske ska skriva att mitt första delmål är minus 5 kg....

Jag hoppas att jag är på väg mot ett lättare "liv"! Jag kämpar en dag i taget...

Av Åsa - 14 oktober 2014 19:34

Vill bara dela med mig av ett foto på en av mina favoritblommor!

Vi har inte så många olika sorters blommor hemma hos oss, utan det är orkidéer eller någon slags "palm". Det roliga är att det är i stort sett bara orkidéerna som trivs i våra fönster. De är vackra att se på, så det gör inget!

Vilken är din favoritblomma?

Av Åsa - 14 oktober 2014 18:55

Precis som det låter, så har jag fuskat!!! Ja, med maten alltså.... Det har blivit okej i antal kcal, MEN det har inte varit så jämnt fördelat över dagen.

Det började illa, riktigt illa! Ingen frukost. Så när lunchen äntligen kom, var jag jättehungrig! Som tur var, så var det bra mat. Lax som var stekt i ugn, och kall sås med dill. Det blev två stora portioner med lax, sås och LITE sallad. Till mellanmål så blev det en kanelknäcke med en skinkskiva. Och till sist middagsdags, jag hoppade över pannkakan som övriga familjen åt. Istället blev det, två färdig grillade kycklingklubbor och krämig vitkålssallad. Gott, gott i gott gott!!!

Ovido - Quiz & Flashcards