Alla inlägg under oktober 2014

Av Åsa - 27 oktober 2014 09:39

I dag är det måndag, och det innebär vägningsdag.... Den här veckan hade jag ingen aning om hur det hade gått, så det var med blandade känslor spm jag ställde mig på vågen. Till min förvåning hade det gått bra den e veckan också, minus 0.7 Så sammanlagt minus 6 kg!!! Jag är mer än nöjd.

Varför jag skrev att jag kände mig förvånad, det beror på att jag känt mig väldigt svullen över magen senaste dagarna. Men det måste bero på något annat.

Av Åsa - 26 oktober 2014 21:43

Ett inlägg i största allmänhet.... Jag är så trött på människor som inte kan glädjas åt andra glädje. Det kan handla om en gardin, tröja eller varför inte en ny bil. Att kunna säga, åh vilken snygg tröja (om man tycker det förstås). Eller va roligt att ni köpt en ny bil....

Något som är ännu värre, är om man berättar för någon att. Jag har köpt en ny tröja, och man visar sin nya tröja. Och vännen börjar prata om något annat, eller säger... Ah men jag har köpt det här och det här!

Ja, ni förstår säkert vad och hur jag menar.

Jag önskar att mina barn lär sig att glädjas med andra människor. Det är i alla fall något jag försöker lära dem.

Av Åsa - 26 oktober 2014 19:27

I morgon, måndag, är det återigen dags att ställa sig på vågen... Jag vet inte vad jag ska tro, denna veckan har jag inte en aning. MEN hoppet är det sista som överger en, säger man ju.

Helst så vill jag ju ha gått ner lite till i vikt, men det viktigaste är att jag inte har gått upp i vikt i alla fall.

Jag lovar att uppdatera vikten i morgon, vilket resultat jag än får...

Av Åsa - 26 oktober 2014 18:11

Vi skulle ju åka och äta pizza till middag, och det gjorde vi. Eller i alla fall sambon och barnen... Jag valde en sallad, med isbergssallad, paprika, majs (men dem glömde de), kokt ägg, avokado, kyckling och bacon. Till den serverades vitlöksdressing och bröd.

Brödet skulle kunna räcka till en hel familj! Jag åt "kanterna" eller ändbitarna, eller hur man nu vill benämna dem. Man brukar ju säga, kärt barn har många namn...

Här kommer en bild på min "lilla" sallad....

Och här en liten "detalj" bild.

Efter att ha ätit drygt halva salladen, så tog det stopp! Jag valde att äta kycklingen och avokadon i första hand.... Jag är proppmätt och ligger och jäser i soffan nu.

Det märks att vi har ställt om klockan, för alla är trötta. Yngsta dottern sover sen en halv timme tillbaka.

Av Åsa - 26 oktober 2014 14:58

Nu har vi varit på kalas och ätit en supergod morotskaka! Morotskaka är en av mina favoriter, och den här var bakad efter Leilas recept. Det tänker jag baka efter nästa gång jag ska baka morotskaka.

Sen har jag gått igenom mina skoluppgifter, i ämnet "Människors miljöer". För på tisdag ska jag ha betygssamtal med min lärare.

Barnen tyckte att jag var lite "tråkig" när jag satt och läste, så jag lovade dem att vi ska äta pizza i dag. Så om en stund så ska vi åka i väg till pizzerian. Jag tänker låta bli pizzan, och välja ett bättre alternativ men jag vet inte riktigt vad än.

Av Åsa - 26 oktober 2014 09:24

Äntligen är den här, söndagen! I dag ska yngsta sonen få åka och titta på sin träning, men han får inte träna än efter operationen. Efter träningen så ska han och jag åka till en kompis till mig, som fyller år. Vi brukar inte köpa något till varandra, men i år har jag köpt lite hudvårds saker till henne. Sånt man inte köper till sig själv.

Dagen till ära, så har jag valt sköna kläder, strumpbyxor, velour kjol och en top. Kjolen och toppen kommer från meandi, jag älskar båda. Så mycket att jag bjuder på en bild....

Ha en underbar söndag, det tänker i alla fall jag ha!

Av Åsa - 26 oktober 2014 00:26

Nu är jag trött och ska försöka sova ett par timmar! Den enda fördelen med att vi ställer tillbaka klockan en timme, är att vi får sova en timme längre i morgon bitti. Jag bävar för att vi går mot mörkare tider, för jag personligen föredrar sommaren och ljuset.

Nu ska jag försöka sova sött och drömma om sommaren och ljusa, ljumna sommarkvällar.

Av Åsa - 25 oktober 2014 20:29

När jag och "pojkarna" kom hem efter innebandyn, så var det bara att sätta sig vid dukat bord. Lyxigt!

Det var äldsta dottern som ville laga maten, så hon bjöd på en jättegod paella med kyckling och räkor.

Hon hade inga ärtor i, eftersom en familjemedlem får "kli" i halsen av ärtor.

Det var en fantastiskt god paella, det får hon göra om snart igen!

Som den godisråtta jag är, så har jag köpt lite eget lördagsgodis till mig.

Övriga familjen valde osthjärtan...

Det är också gott, men jag valde som sagt lösgodis!

Ha en fortsatt trevlig lördag kväll!

Ovido - Quiz & Flashcards