Alla inlägg under oktober 2014

Av Åsa - 19 oktober 2014 21:48

Eftersom jag inte visste hur det skulle bli med sonen, så vägde jag mig i morse. Tänkte i fall det inte skulle bli av i morgon bitti, och tur var väl det.... Jag är jättenöjd med resultatet, minus 1.1 kg! Vilket även innebär att jag har nått mitt första delmål som var 5 kg. Sammanlagt på 4 veckor har jag gått ner 5.3 kg! Så nu är det dags för ett nytt delmål, och det är 5 kg till innan nyår.

Hoppas jag klarar det! Jag känner att det börjat hända "saker" på mina byxor, och det är fantastiskt skönt. Jag kanske får önska mig lite nya kläder till jul!?!

Av Åsa - 19 oktober 2014 19:59

Som ni kanske förstår så valde vi att åka in med sonen i eftermiddags. När vi inte fått i honom något och han bara ville sova, och däremellan spydde galla vid ett par tillfällen så åkte vi direkt. Denna gången till ett större sjukhus, där det finns barnläkare och öron/näsa/hals doktor dygnet runt.

När vi anmält oss gick det väldigt fort. Vi fick träffa en sköterska som tog prover direkt, sen fick sonen förtur till läkaren. Lagom som läkaren ska hälsa på sonen, så spyr han galla igen. Läkaren ordinerar dropp direkt, och gör sin undersökning snabbt och frågar om jag är orolig för läkningen, vilket jag inte är. Allt såg bra ut och det läker som det ska. Droppet sätts nere på akuten och efter det läggs "vi" in. Väl uppe på avdelningen får vi ett eget rum och kan ringa hem till pappa, som förstås tycker synd om sonen men tycker att det är bra att sonen får hjälp.

Nu sover sonen och vi håller tummarna för att han är starkare i morgon.

Av Åsa - 19 oktober 2014 10:39

I morse var jag riktigt trött, och ännu tröttare var jag i natt när klockan ringde för att ge sonen medicin... Men det var bara att gå upp i alla fall. Det började med en kamp att överhuvudtaget få i sonen medicinen nu på morgonen. En ännu större kamp var det att få i honom någon vätska, men vi lyckades i alla fall med lite saft. Medicinen fick jag "tvinga" i honom. Det gör så ont i mig att se sonen ha så här ont!

Jag valde att ringa in till öron, näsa, hals avdelningen för att höra vad de tycker, speciellt efter kväll på akuten i går. Sköterskan ville prata med en doktor, och återkomma senare. Hon ringde upp ingen och sa att doktorn skriver ut starkare medicin, så han ska få citodon istället. Och om vi inte får i honom tillräckligt så ska vi åka in till akuten på ett annat sjukhus i eftermiddag, där det finns barnläkare. Men jag hoppas att vi slipper!

Nu är det dags att göra sig i ordning för att åka till Apoteket.

Hej på en stund!

Av Åsa - 18 oktober 2014 23:42

Vi är äntligen hemma igen, efter många timmar på akuten. Jag tycker så synd om min lilla prins, han har så ont att han inte ens vill prata och ännu mindre dricka och äta flytande föda. Läkaren tycker att vi ska gr xylocain i flytande form, vilket de även provade där inne utan resultat. Sonen kunde knappt gapa när läkaren ville titta honom i halsen. Mamma hjärtat lider av att se sonen må så här! Han behöver energi för att orka dricka. Vi fick med oss xylocain hem, så vi ger honom i morgon bitti och hoppas att han kan få i sig något då. Fortsättning följer i morgon....

Jag lovade ju bilder på middagen... Nu är det ju så att sonen och jag inte var hemma, när övriga familjen åt. Men här kommer en bild under tillagningen av köttet.

Köttet var väldigt mört när det var färdigt, berättade sambon. När han försökte lyfta upp det ur grytan, så föll det isär.

Jag har precis slängt i mig en, om en torftig eftersom jag inte orkade plocka fram allt. Men så här såg den ut, innan jag åt upp den.

Nu ska jag försöka sova, eftersom klockan ringer ett i natt. Så jag kan ge sonen smärtstillande igen.

God natt och sov gott!

Av Åsa - 18 oktober 2014 19:30

Sonen har precis fått ta prover för andra gången i kväll. De första proverna var inte bra. Så doktorn ville nya och fler provsvar, innan hen beslutar om vi får åka hem eller bli inlagda.

Sonen hade så svårt att gapa när vi kom in, så han fick någon bedövnings medicin för att kunna gapa och få i sig extra medicinering.

Min lilla prins.

Av Åsa - 18 oktober 2014 17:29

Sitter med yngsta sonen på akuten, och väntar på en doktor. Jag hoppas han inte behöver vänta alltför länge. Han vill varken äta eller dricka, och har inte kissat sen i morse. När vi kom in hit, så sa sköterskan åt mig att det är bara att bestämma att pojken ska äta! Sa då att jag gjort allt som står i min makt, men att jag inte kan "trycka ner" saft och isglass i halsen på honom.... Varpå hon tittar på honom och säger nu måste du äta upp HELA den här glassen! Sonen som inte vill prata för att det gör så ont, säger då. Jag kan inte, det gör så ont!!!

Han fick i alla fall en piggelin, som han bara tittade på. Samtidigt som sköterskan säger, du måste äta. Det slutade med att hon gick och kastade glassen. Så nu väntar vi på att doktorn ska komma.

Av Åsa - 18 oktober 2014 14:22

Nu myser vi i soffan, efter en promenad.

Eftersom vädret är okej och hundarna snälla, så skulle till och med jag kunna tänka mig att skaffa hund. Men så fort det börjar regna så är jag nöjd över att vi inte har någon hund... Äldsta dottern och sambon skulle gärna ha hund, ja de två yngsta också, men på grund av att barnen har astma så tror jag inte att det skulle fungera i längden. Så att låna så här ibland, det är helt perfekt!

Av Åsa - 18 oktober 2014 11:57

Nu är det dags för lunch. Det blir rester från igår, bulgur och fläskfilé gratäng. Det smakade lika bra i dag som vid middagen igår.

Till frukost blev det "hönökaka" med bregott och smörgåspålägget från Ica som är grillad kyckling.

Sambon påbörjade middagen för ett par timmar sedan. Slutresultatet ska se ut så här.

Det ska alltså bli pulled pork! Till det bakar han egna hamburgerbröd, så jag ser fram emot middagen. Jag ska försöka komma ihåg och ta bild på slutresultatet....

Ovido - Quiz & Flashcards