Alla inlägg under oktober 2014

Av Åsa - 28 oktober 2014 07:28

I dag ska mina fyra underbara barn fotograferas. Det ska bli en syskonbild. Jag hoppas bilderna blir bra. I så fall blir det en extra julklapp till mormor och farmor (morfar och farfar finns tyvärr inte med oss längre).

Så nu ska de små duschas och fixas...

Av Åsa - 27 oktober 2014 22:27

Jag försöker samla krafter och mod, till att sy ett par "baggy" byxor. Det borde ju inte vara så svårt!?!

Imorgon ska jag söka efter ett passande tyg på internet....

Av Åsa - 27 oktober 2014 20:30

Nu har min äldsta dotter kommit hem från en resa till "storstan". Hon hade köpt många fina saker, mest kläder. Bl a tröjor, kjol, klänning, poncho. Hon hade även köpt en tröja till mig! Åh va glad jag blev! Jag ska ha tröjan på mig i morgon!

Av Åsa - 27 oktober 2014 18:52

Här hemma är de små barnen trötta! Jag tror att det beror på att vi har ställt om klockan.... Dottern sover sedan en timme tillbaka, och nu somnade även sonen.

Av Åsa - 27 oktober 2014 14:08

Sonen har längtat efter hamburgare, så vi åkte till byns ena "hamburgerhak". Tyvärr så gick det inte så bra för sonen att äta heller, men vi kämpar på. Nu fungerar det i alla fall med pizza och pasta, så det bli hela tiden enklare för honom att äta.

Jag fick mig en god hamburgertallrik i alla fall......

Av Åsa - 27 oktober 2014 13:16

Yngsta sonen rensar bland sina bilar. Sen hjälper jag honom att sätta ut annonser på den lokala köp och sälj sidan på Facebook.

Jag tycker det är ett bra sätt till "återanvändning", samt ett sätt för sonen att kunna spara ihop pengar till saker han önskar sig. Och med den här farten har han snart de pengar han behöver...

Av Åsa - 27 oktober 2014 09:52

Jag råkade visst trycka på posta, istället för "lägga till text".....

Så här ser resultatet ut, innan ugnen!

Av Åsa - 27 oktober 2014 09:49

I dag gör vi rosa maränger här hemma. Jag använder ett enkelt recept, som jag hittat på nätet en gång.

Ovido - Quiz & Flashcards