Alla inlägg under oktober 2014

Av Åsa - 29 oktober 2014 20:24

I dag är det ju onsdag, vilket innebär att dottern har ridning. Den här veckan var det dags för hoppning, så jag åkte ut till stallet för att titta på henne.

Jag blir imponerad varje gång man åker ut till stallet för att titta på henne. Man ser framgångarna från vecka till vecka, och det är så roligt!

Jag hoppas att hon uppskattar när jag kommer ut och tittar på henne.

Av Åsa - 29 oktober 2014 20:16

I dag har jag jobbat i fyra timmar, det var skönt att få jobba lite. Det blev bara fyra timmar, för storebror kunde inte vara barnvakt längre än så. Men jag är glad att det fungerade i fyra timmar i alla fall.

Av Åsa - 28 oktober 2014 21:08

I morgon ska jag Jonna ett par timmar, det ska bli skönt efter så lång tid hemma.

Det är äldsta sonen som tjänar en extra slant, genom att ta hand om sin lillebror i några timmar. Han har även andra planer inför dagen, men han hjälper till så länge han kan. Vilket innebär att jag både kan jobba och vabba. Så i morgon får jag träffa alla underbara barn på jobbet!

Av Åsa - 28 oktober 2014 20:29

Äntligen har dottern fått ett skrivbord! Det passar som handen i handsken, det är 2 mm tillgodo.

Så i morgon ska det skruvas fast i väggen, så att det går att använda. Det ska bli skönt att veta att hon har ett bra ställe, att sitta och göra läxorna vid.

Tummen upp på den!

Av Åsa - 28 oktober 2014 19:18

I dag fick jag oväntat sällskap hela dagen! En som jag känner lite grann, skulle komma och köpa några leksaksbilar som sonen säljer. Hon skulle komma vid halv tolv, men dök upp vid halv elva. Det gjorde absolut ingenting, men frukostdisken stod kvar på bordet och det var massor med grejer framme. Så det blev lite som det blev, eftersom jag dessutom hade betygssamtal inbokat klockan elva. När jag sen berättade att vi skulle på syskonfotografering, så ville hon också ta syskonbilder på sina två. Så jag hjälpte henne att boka tid, vilket innebar att vi umgicks hela dagen. Det var verkligen jättetrevligt, OCH väl behövligt! Jag behövde lite vuxensällskap efter två veckor hemma med sonen.

Under dagen så har vi fikat, ätit lunch och sen fikat lite igen. Till lunch gjorde jag en kycklingpaj, och hade en smarrig grönsallad till. Sen fanns det fetaost och marinerad vitlök på bordet, två av mina favoriter.

Min yngsta och hennes äldsta fann varandra direkt och lekte och lekte, det var kul att se. Det skiljer ungefär två och ett halvt år på dem. De lekte och hade skoj hela tiden, så pass att dottern somnade extra tidigt nu i kväll.

Nu ska jag läsa en godnatt saga för yngsta sonen, så jag säger hej så länge...

Av Åsa - 28 oktober 2014 18:59

I går påbörjade jag en ny kurs, "Pedagogiskt arbete".

Kursen började direkt med på "inför" uppgifter, och det för att min lärare ska få ett hum om mina kunskaper i ämnet. Jag kände mig säker på alla mina svar, och det känns ju alltid skönt!

Jag har börjat läsa boken redan nu, även om det inte är med i "tidsplaneringen" från skolan. Det kommer bli en tuff start, för i morgon öppnas två uppgifter och sen ytterligare två på torsdag. När inlämnings datumet är får jag veta när uppgifterna öppnas.

Nu har jag i alla fall stängt skolboken för i kväll. I morgon bitti ska jag försöka göra i ordning dokument med de uppgifter som släpps i morgon. På så sätt så blir det lättare att "beta av" en fråga i taget sen.

Av Åsa - 28 oktober 2014 18:48

I dag har jag haft betygssamtal i ämnet "Människors miljöer". Eftersom jag har tyckt att det varit lite jobbiga uppgifter, så kände jag mig inte helt säker inför samtalet. Det har varit mycket på jobbet och så opererades sonen mitt upp i alltihop. Efter operationen tillstötte lite bekymmer, så han blev inlagd på sjukhus för att få dropp. Vilket i sin tur har inneburit att jag inte förberett mig så mycket som jag egentligen hade velat.

Men under omständigheterna så känner jag mig ändå nöjd..... Jag fick ett D i betyg, men jag hade stor chans till ett C. För att få ett C skulle ett extra prov göras på lokal, och jag känner att jag inte kan ta ledigt en dag för att göra det. Och det beror ju på att jag varit hemma med sonen i två veckor, och det kommer bli halv dagar resten av veckan.

Fast ett D är i alla fall bättre än godkänt, och jag känner mig som sagt nöjd med det.

Av Åsa - 28 oktober 2014 18:37

Fotograferingen idag gick kanon bra! Det blev bilder på alla fyra tillsammans, men även på de två stora och de två små var för sig (hoppas ni förstår hur jag menar). Jag fick se alla bilder på plats, men jag kommer få se alla och välja ut det/dem bästa. Det kommer bli svåra val!

Ovido - Quiz & Flashcards