Alla inlägg under oktober 2014

Av Åsa - 18 oktober 2014 10:48

Nu har jag och sonen kvalitetstid tillsammans. Vi sitter i barnens rum och sonen spelar sitt nya tv-spel, han visar och försöker berätta (så gott han kan med sin onda hals) vad han gör. Både han och jag uppskattar sällskapet, och fast det hela med tv-spel inte är "min grej" så gör jag honom gärna sällskap.

Jag tror överlag att det är lätt att barnen ofta sitter själva och spelar, och att vi vuxna sällan tar oss tid att sätta oss tillsammans med barnen.

Mer tid åt barnen, det bästa vi har!

Av Åsa - 18 oktober 2014 08:51

Nu är huset fullt av hundar, och barnen är jättenöjda! Vi vaknade när min bror kom med deras tre hundar, och barnen var klarvakna direkt och lyckan var total. Två av hundarna har varit här en hel del, så de är vana att vara här. Men det senaste tillskott i deras familj, är här utan vaken husse eller matte för första gången.

Alla tre hundarna är olika raser och tre olika personligheter, men alla är super härliga. Jag är ingen "hundmänniska" och kunde inte drömma om att jag och familjen skulle vara hundvakt med jämna mellanrum, men det är faktiskt ganska mysigt. Fast det beror ju på att hundarna är väldigt mysiga och väluppfostrade.

Nu ska jag ta en snabb dusch så vi, jag och äldsta dottern, kan gå ut med hundarna.

Av Åsa - 18 oktober 2014 07:58

I dag när vi vaknade så var sonen MYCKET piggare, det är så skönt att se! Men han vill fortfarande inte äta eller dricka, så vi får truga lite i dag också. Idag måste han få i sig betydligt mer vätska än igår.

I går kväll fick sonen en krya på sig present av en familj som står oss nära.

Han blev så glad för presenten, men han orkade inte bygga ihop den igår. Men nu på morgonen är den ihop byggd, det var det första han gjorde när han vaknade. Han gillar lego, och att bygga. Både "fritt byggande" och efter beskrivning. Jag tycker lego är bra på många sätt och vis, barnen får konstruera och så blir det en lugnare stund när de bygger.

Så mina barn har mycket lego, och mer blir det i jul!

Av Åsa - 17 oktober 2014 22:11

Innan jag somnar ska jag "slö titta" på "Glamour", en serie jag brukar titta på om jag inte gör annat... Man kan missa trettio avsnitt, men bara tio minuter i serien.

Sen säger jag god natt!

Av Åsa - 17 oktober 2014 21:47

Sitter i soffan med yngsta dottern sovandes i famnen. Äldsta sonen har kompis här för att lana, så de är på hans rum. Äldsta dottern spelar på plattan, och de två yngsta och sambon sover. Så det är väl kanske dags för mig att gå och lägga mig också, klockan ringer ju i natt för medicinering igen.

Jag och döttrarna var ju och kollade på innebandy förut. Det blev vinst igen för sonens lag, med 6-3. På söndag kväll är det dags igen, så vi behöver inte hitta på något tidsfördriv på helgerna i alla fall.

I morgon ska äldsta dottern vara hundvakt åt min bror och hans sambos tre hundar. Som hon och hennes yngre syskon har sett fram emot. En av hundarna har vi inte varit hundvakt åt innan, för hon är inte så gammal. Så vi får verkligen hoppas att hon inte kissar inne, för hon är bara "nästan" rumsren!!!

Vi håller tummarna för att sonen är lite piggare imorgon, och får i sig lite mer än idag. Fast tyvärr så tror jag att morgondagen kommer vara den "värsta" dagen. Mitt lilla hjärta! Men det kommer ju bli bra i slutänden och det är det viktigaste.

Ha en fortsatt trevlig fredag kväll där ute...

Av Åsa - 17 oktober 2014 17:41

Det gör ont på sonen, och i mamma hjärtat att se sitt barn må så här. Jag vet att det är övergående, men jag tycker så synd om min prins! I och med smärtan så vill han ju självklart inte äta eller dricka. Fast jag trugar med saft/yoghurt/smoothie (barnmat) och isglass, så passar inget. Han har inte kissar sen i morse, så han MÅSTE få i sig vätska.

Övriga familjen åt bulgur och fläskfilegratäng till middag. Här kommer en bild innan gratängen åkte in i ugnen.

Det var jättegott, men kändes taskigt att stå vid spisen och laga maten vi senare skulle äta.

Lunchen åt jag snabbt ute i köket idag, det blev uppvärmd tacofärs och riven ost.

Jag slängde i mig lunch så att sonen inte skulle märka något.

Frukosten var däremot rena lyxen. Ciabatta med Philadelphia ost och tunt skivad kycklingfilé (ICAs färdig skurna pålägg), med röd paprika på. Det pålägget köper jag igen.

Idag kom mitt MeandI paket, alltid lika kul! Jag hade beställt en kjol, t-shirt, långärmad top och kofta till mig. Yngsta sonen fick en t-shirt med en zebra på. Sen köpte jag trosor och kalsonger till hela familjen, jag tänkte att alla ska få det i julstrumpan på morgonen. Underkläderna va så fula så jag kunde inte låta bli....

Nu ska jag och yngsta dottern göra oss färdiga för att gå på innebandy.
Äldsta sonen har hemmamatch i kväll, och det är alltid lika roligt att titta. Yngsta sonen och sambon blir såklart hemma, eftersom sonen inte får gå ut. Så jag säger hej på stund och heja heja på sonen lag.

Av Åsa - 17 oktober 2014 12:03

Nu sover sonen sedan en liten stund tillbaka. Innan han somnade, så spelade han sitt nya tv-spel i ca 5-10 minuter. Medans han spelade så passade jag på att rensa ur yngsta dotterns garderob, som står precis bredvid tvn i barnens rum. De kläder som var för små, rymdes i två pappkassar! Ibland hänger man inte riktigt med att rensa när de är i en tillväxt period. Men nu är det gjort och det känns skönt! Vi får se hur länge det förblir den ordningen som jag gjort i garderoben....

Sonen sover som sagt en stund nu, så jag ska passa på att vila jag med.

Av Åsa - 17 oktober 2014 09:50

Vi har haft en lugn morgon. Jag hade ju ställt väckarklockan i natt, så jag kunde ge sonen smärtstillande. Det gick jättebra, trots att jag väckte honom. När vi åter somnade om, så sov vi gott resten av natten.

I morse gick vi upp så klädde vi på oss, sen skjutsade vi lillasyster till förskola. Sen åkte vi hem för soffmys! Idag är han sliten och trött. Han fick ett tv-spel igår kväll, som han länge har önskat sig, han har inte ens orkat eller velat spela det än. Min lilla älskling, det är jobbig att se honom ha ont. Vi hoppas det värsta släpper snart.

Ovido - Quiz & Flashcards