Alla inlägg under februari 2015

Av Åsa - 15 februari 2015 20:56

Att vara förälder är inte lätt, det vet alla!

Men att hela tiden få mothugg och otrevliga svar och tilltal från sina tonåringar, det tycker jag inte att man ska acceptera. I huset finns fyra barn, två lite yngre och två tonåringar. Och jag anser att jag i vissa avseenden har misslyckats och i andra lyckats, säkert precis som andra föräldrar känner. Skillnaden är nog att jag, hur mycket jag än älskar dem, har tröttnat på deras beteende.

Men hur ska man lyckas att ändra deras beteende?!? Och jag vet att tonåringar är egoistiska, men det bör finnas en "gräns" för hur egoistiska en människa får vara.

Snart ska jag sova på saken, och se om jag kommer fram till något bra.

Av Åsa - 15 februari 2015 20:11

I dag gjorde jag det igen!

Varje gång jag lämnar in en uppgift, så känner jag ett inre välbefinnande! Speciellt när det är flera dagar innan inlämning.

När jag klickar på knappen "lämna in", så känner jag att jag lyckades den här gången också. Och det är en skön känsla....

Av Åsa - 15 februari 2015 20:06

I morse blev det en tidig morgon, eftersom det var innebandy träning för båda pojkarna. Och vi, jag och yngsta sonen, skulle hämta äldsta sonen hos flickvännen. Så en timme efter jag och yngsta sonen åkte hemifrån, så var vi äntligen i innebandyhallen.

Att varje söndag få se båda sina söner på planen, är lycka!

Av Åsa - 14 februari 2015 22:20

Nu är det dags att gå och lägga sig, för i morgon bitti ska jag hämta äldsta sonen. Han har varit hos flickvännen men måste hem. Eftersom innebandy laget som han tränar, har träning i morgon bitti.

Men jag tänkte att jag skulle överraska honom och ta hans bil, för då kan han övningsköra hem.

Av Åsa - 14 februari 2015 22:16

Just nu är det väldigt mycket skola! Jag tycker att all min lediga tid går åt till skolan, men jag vet ju att det ger något i slutändan. Jag tror att det är det som driver mig....

Av Åsa - 14 februari 2015 20:54

Precis som i många andra hushåll runt om i Sverige, så tittar vi på Melodifestivalen. Jag gillade några bidrag, bl a så tyckte jag att Magnus Carlsson var bra och bör gå vidare direkt!

Av Åsa - 13 februari 2015 21:08

I måndags började jag på en ny kurs, Pedagogiskt ledarskap. Jag tror att det kan bli en givande kurs, men det blir lite tight närmsta veckan. Eftersom jag inte är helt färdig med kursen "Kommunikation", men jag hoppas att jag är klar med den i slutet av nästa vecka.

I dag hade jag inlämning på en "inför" uppgift. Den uppgiften går ut på att läraren ska få veta vad man vet i ämnet, innan kursen börjar.

Jag är nöjd med "betyget" på den "inför" uppgiften!

Så mitt mål, när det gäller slutbetyg är C!

Av Åsa - 13 februari 2015 21:01

Jaha, då var det fredag ingen! Veckorna går så fort.... Så här på fredagen, så kan manju undra hur man ska "fredagsmysa"!?!

Mitt fredagsmys har sett ut så här...

Det är lika bra att "köra på", så att jag blir färdig.

Mitt nya mål är att kunna skriva examinationsprov på torsdag, och slutprov på fredag nästa vecka. Och därefter boka betygssamtal, sen är jag färdig med ämnet kommunikation!

Vilket känns skönt eftersom jag påbörjade en ny kurs i måndags!

Ovido - Quiz & Flashcards