Alla inlägg under februari 2015

Av Åsa - 2 februari 2015 19:42

Åh jag tycker så synd om äldsta sonen! Han har fått halsböld igen!!!! Det är bara två veckor sedan som han avslutade sin penicillin kur för halsböld.

I dag var det riktigt jobbigt för honom, han har inte varit så påverkad vid tidigare läkarbesök. Jag lider så med honom.

Vi ska tillbaka i morgon, för att öppna upp bölden igen!

Av Åsa - 2 februari 2015 07:34

I dag ville de små ha mannagrynsgröt till frukost. Så nu sitter vi här, alla tre.

Av Åsa - 1 februari 2015 22:26

Lagom som vi ska gå lägga oss, så kommer plogbilen. Jag förstår att det har svårt att hinna med att ploga överallt, och jag är är det är evigt tacksam för att det plogar. Men när de kommer precis lagom som det är läggdags så blir det extra svårt att somna.

Trots att jag kommer vara extra trött i morgon, så är jag glad och tacksam för att det är nyplogat i morgon bitti.

Av Åsa - 1 februari 2015 20:43

Nattningen av yngsta dottern gick snabbt och smidigt, som oftast. Medan yngsta sonen tog betydligt längre tid på sig i kväll. Han blev störd av det mesta i kväll, men nu tror jag att han har somnat i alla fall.

Av Åsa - 1 februari 2015 20:20

Vem avgör vad som är rätt och vad som är fel!? Vi är alla olika och tycker och tänker olika, och det är inget konstigt med det. MEN man måste vara medveten om att alla har brister, även en själv! Vad gör man när man inte när fram till en annan människa, hur mycket man än försöker? Kan man överhuvudtaget få en annan människa att förstå att man blir sårad, gång på gång på gång???

Det är sådana här saker som gör att jag börjar bli riktigt orkeslös! Jag har ingen energi kvar snart, vad händer då? Hur ska jag kunna få tillbaka min energi?

Nu ska jag gå och "dra något gammalt över mig"......

Av Åsa - 1 februari 2015 20:14

I eftermiddags var det dags att åka till min systerdotter på kalas. Hon fyller 11 år i dag, så hon börjar bli stora damen!

Det var ett "kafferep", så det fanns några olika sorters kakor och tårta. Tårtan innehöll marsipan, så jag tog ingen tårta.

Äldsta sonen övningskörde hem till dem, och sen hem igen. Så det blev till att övningsköra flera gånger för honom i dag.

Av Åsa - 1 februari 2015 12:31

Imorse blev det en riktigt god frukost. Jag gjorde en smarrig yoghurt drink! I den hade jag en banan, frysta hallon, lite vaniljpulver och såklart yoghurt.

Så här såg det ut innan mixningen!

Och det här är det slutgiltiga resultatet, det var supergott!

Av Åsa - 1 februari 2015 08:35

I natt så ringde dottern hem för att säga god natt! Hon är på konfirmationsläger, och allt var bra. De hade gjort en massa samarbetsövningar och lekar, hennes lag hade vunnit. Men hon kommer nog vara trött i eftermiddag när hon kommer hem !

Ovido - Quiz & Flashcards