Alla inlägg under februari 2015

Av Åsa - 18 februari 2015 13:22

I dag fick jag en ångest attack, innan jag åkte hem från jobbet. Jag fick precis innan veta att det blir operation på måndag och inte i morgon. Äldsta sonens provsvar var bra, så då kan han få ta bort mandlarna. Och eftersom de ska ta bort dem på måndag, så kan han inte operera munnen i morgon. Det blev lite för mycket att inte veta....

Av Åsa - 18 februari 2015 07:39

Åh vad trött jag är idag. Klockan började ringa för ca en halvtimme sen. Men jag har legat kvar i sängen. Idag är jag som sagt riktigt riktigt trött. Men nu måste jag gå upp, så jag kan lämna små barnen på förskolan och fritids.

Jag kommer att hämta dem tidigare i dag. För yngsta dottern ska till BVC på kontroll. Jag tror att hon går igenom utan anmärkning.

Av Åsa - 17 februari 2015 22:10

Då har jag gjort det igen....

Ja, du gissade rätt!

Jag har pluggat i kväll också, vilket resulterade i att jag har blivit färdig med uppgift 1 i ämnet "Pedagogiskt ledarskap".

Så jag lämnade in den nu ikväll också.

Sedan så skickade jag en undran till min lärare, om han kan öppna nästa uppgift lite tidigare.

Mitt mål är att läsa kursen på kortare tid än vad som är tänkt i från början! Jag borde lyckas, tycker jag.

Av Åsa - 17 februari 2015 17:42

I dag fick jag en extra bra start på dagen! Jag vaknade före klockan, och gick upp och satte mig för att plugga lite. Vilket resulterade i att jag nu bara har en fråga och källkritiken kvar på den uppgiften. Det känns jätteskönt! Så nu ska jag hämta hem äldsta sonen, och sen ska jag sätta mig och plugga en stund. Då hoppas jag att jag blir helt färdig med uppgiften, så jag kan be att få ut min nästa uppgift i morgon.

Av Åsa - 16 februari 2015 21:33

Det är klart att man måste göra något på kvällen, och inte bara "dega" i soffan... Så gissa vad jag har gjort?

Jajamän, för ovanlighetens skull så har jag pluggat lite! Så nu är jag lite närmare att bli färdig med första inlämningsuppgiften i "Pedagogiskt ledarskap".

Det ska bli skönt när den är inlämnad och jag kan påbörja med nästa. Då hoppas jag att jag är lite mer i fas med skoluppgifterna.

Av Åsa - 16 februari 2015 19:42

Åh vad tråkigt det är när det blir missförstånd! Det spelar ingen roll om det är ett "stort" eller "litet" missförstånd, det är alltid väldigt trist och tråkigt. Det viktiga är att man kan prata om det och att man lyssnar på varandra, samt att man kan erkänna att det har blivit tokigt.


Jag menar och tror, att ingen mår bra av att bli missförstådd eller att missförstå. Jag tror inte att någon gör det med "flit". Det viktiga är som sagt att man kan prata om det och att man löser det. Sedan så tror jag inte att man ska vara långsint, för det mår ingen bra utav.


Hoppas ni alla slipper missförstånd och dålig kommunikation, i alla fall på ett bra tag. För missförstånd handlar om att man har haft en "dålig" och/eller otydlig kommunikation.

Av Åsa - 16 februari 2015 19:36

I dag har jag varit hos frissan! Så skönt och välbehövligt, att få lite ny färg i håret. Så nu är alla mina gråa hårstrån borta, och det känns riktigt skönt. 


Det blev en mörkare nyans i hårbotten, och sen så blev det lite folieslingor på längderna. Slingorna blev lite "koppriga", så de blev lite mörkare än vad som var tänkt. Men jag hade så mycket "gammal" färg i håret, så det var väntat att slutresultatet skulle bli lite mörkare än vad som var planen.


Jag är väldigt nöjd i alla fall, med min nya färg och att vara nyklippt.

Av Åsa - 16 februari 2015 06:39

Ny morgon, måndag, vecka! Önskar alla en trevlig sådan. Nu är det dags att gå upp.

Jobbar i tre dagar, sedan är jag ledig! Vet fortfarande inte hur det blir på torsdag, om sonen ska operera munnen då eller inte. Allt hänger på provsvaren i dag. Men antingen så blir det operation av munnen på torsdag, eller av halsmandlarna på måndag.

Ovido - Quiz & Flashcards