Alla inlägg under februari 2015

Av Åsa - 12 februari 2015 22:09

Nu är det sovdags! Väckarklockan ringer kvart i fem i morgon bitti.

Så jag säger god natt och sov gott!

Av Åsa - 12 februari 2015 18:50

Jag har även gjort en observation i klassrummet, hos läraren som jag intervjuade idag. Observationen som jag gjorde handlade mycket om pojkar och flickor, och hur de bemöts i klassrummet och hur mycket talutrymme de får. Nu ska allt det här sammanställas.

Av Åsa - 12 februari 2015 18:46

I dag så har jag intervjuat en lärare. Det har jag gjort eftersom det ingår i en av mina skoluppgifter. Det var spännande, trots att jag känner läraren i fråga.

Nu är den i alla fall gjord, och jag ska lägga mig och lyssna på hur den flöt på. Och vad resultatet blev. Sedan ska jag påbörja min sista inlämningsuppgift!

Av Åsa - 10 februari 2015 22:29

Nu är väskan packad, och jag är förberedd inför morgondagen!

I morgon bitti ska jag nämligen observera i en klass.

Jag ska observera en lärare, och se om hen behandlar pojkar och flickor olika i olika situationer.

Så mina observationer ska göras i morgon och torsdag. Under morgondagens lektion ska barnen arbeta med egna arbeten. Och på torsdag morgon, så blir det en lektion som är lärarledd. Det ska bli spännande att se om det är några skillnader, samt om det är skillnad beroende på vad det är för lektion.

Läraren som jag ska observera, vet att jag ska se om det finns några skillnader. Men hen vet inte exakt vad jag kommer att observera.

Jag personligen, tror att just den här läraren är bra på att ge alla barn samma talutrymme. MEN man kan göra många skillnader mellan pojkar och flickor i alla fall.

Jag ser fram emot min kommande observation i morgon, det ska bli spännande!

Av Åsa - 10 februari 2015 22:19

Nu i kväll så har jag lämnat in uppgift tre i ämnet kommunikation. Det känns alltid lika skönt när man lämnar in en uppgift!

Samtidigt som man med spänning och förväntan, hoppas på en snabb återkoppling och ett bra betyg.

Av Åsa - 10 februari 2015 22:16

I dag har dagen känts lång, väldigt lång! Och inte nog med det, jag har varit både trött och haft lite ont i huvudet också. Så när jag kom hem, så vilade jag på sängen en halv timme. Det gjorde susen, kände mig lite piggare efter det.

Av Åsa - 9 februari 2015 17:43

Äldsta sonen ska till flickvännen några mil bort, så då får han övningsköra dit. Så vi åker dit och sen kör jag hem hans bil, med wonderbaum och tärningar. Känner mig som "raggarmamman", hahahahaha.

Av Åsa - 9 februari 2015 06:39

I natt har jag legat sömnlös! Tyvärr så gör jag ofta det, natten mellan söndag och måndag.

I natt har det främst berott på att yngsta dottern har hostat något fruktansvärt. Tycker så synd om henne. Så på med mer astma mediciner och ökade doser, så hoppas vi att det ska bli bättre.

I kväll blir der i alla fall en tidig kväll för mig.

Ovido - Quiz & Flashcards