Alla inlägg under februari 2015

Av Åsa - 6 februari 2015 20:05

I dag firar äldsta sonen sin arton års dag! Det är en stor dag, jag kommer i håg min egen än.... Vi väckte honom med presenter och skönsång i morse!

Han fick en tröja av oss, som blev en riktig "hit"!

Jag hade inte tittat på ryggen på tröjan, så texten där blev en överraskning som jag inte uppskattade helt.... Men sonen är väldigt nöjd, och det är huvudsaken! På ryggen står det "FUCK YOU, I DRIVE A VOLVO" och sen är volvologgan under...

Sen fick han en "hollister" t-shirt och 2-pack "kappa"-kalsonger. Yngsta sonen hade köpt en "doft"-sko till bilen, för sina egna pengar. Det tycker jag var gulligt av honom! Jag sa att jag kunde betala, men att det var från honom ändå. Fast han var väldigt bestämd med att han skulle betala den själv, eftersom den skulle vara från bara honom....

Av Åsa - 5 februari 2015 22:00

i dag har vi varit och "tömt" igen, och nu har bölden äntligen gått ner! Vilket innebär att vi slipper åka in till sjukhuset i morgon.

Jag är så glad för sonens skull! Han är en riktig kämpe! Jag skulle inte ha klara det lika bra som honom, läkarna och sköterskorna inne på önh mottagningen har sagt åt honom att man inte alltid behöver vara "tapper"....

Av Åsa - 5 februari 2015 21:08

När man fyller år så får man bestämma middagsmat!

Så dottern valde en av sina favoriter, broccolisoppa! Så det blev det, med riven parmesanost och bacon.

Av Åsa - 5 februari 2015 20:49

Femåringen i huset har blivit ordentligt uppvaktad i dag. Efter dagis kom en kompis till mig och hennes familj, av dem fick dottern ett fint pussel. Pusslet var från 6 år, och hade 104 bitar. Det kunde hon lägga själv. Det var duktigt av henne, tycker jag!

Sen efter middagen, så kom hennes faster och kusin. Av dem fick hon en klänning.

Nästan samtidigt som dem, kom min guddotter, min bonus guddotter och deras mamma. Av dem fick dottern en Barbie klänning.

Och en "frost"-mössa! Hon blev jätteglad! Mössan ville hon t o m ha på sig när hon skulle sova!

Nu sover hon gott! Glad och nöjd över sin födelsedag!

Av Åsa - 5 februari 2015 20:36

Eftersom dottern fyller år i dag, så var vi ju "tvungna" att fixa lite kalas fika. Sagt och gjort, det blev en tårta.

I tårtan fanns ett lager med citron fromage, och ett lager choklad mousse med bitar i. Ovanpå är det grädde och krossade Kinderägg.

Sedan hade dottern ett önskemål om att få chokladbollar, så självklart gjorde vi det!

Femåringen i huset gillade både tårtan och chokladbollarna! Ja, vi andra gillade dem också.

Av Åsa - 5 februari 2015 17:36

I dag är det en stor dag här hemma! Yngsta dottern fyller fem år i dag, och det har vi firat sen tidigt i morse! Vi väckte henne med "skönsång" redan halv sex i morse...

Hon fick en flera presenter i morse, bland annat en klänning...

Strumpor.....

En prutt-kudde...

En kassaapparat....

Stjärtlapp....

Och slutligen ett fint armband...

Lyckan har varit total, och dottern är nöjd, med sin dag!

Av Åsa - 4 februari 2015 22:10

I morgon är det en stor dag här hemma, yngsta dottern fyller fem år i morgon. Så det var mycket pirr i magen i kväll, innan hon kunde somna.

Av Åsa - 4 februari 2015 22:08

Nu är det dags att sova, jag ska öppna på jobbet i morgon.... Så det innebär att jag måste gå upp kvart i fem i morgon bitti.

Sov gott!

Ovido - Quiz & Flashcards