Alla inlägg under februari 2015

Av Åsa - 20 februari 2015 18:06

I dag blev det ett besök på vårdcentralen med yngsta sonen, för han har haft ont i halsen sedan i tisdags. Och när jag tittade honom i halsen i går, så var han jätteröd. Så jag ringde i morse och de tyckte att vi skulle komma och ta ett halsprov.

Så vi åkte till vårdcentralen och träffade sköterskan som tig ett halsprov. Det var negativt som tur var!

Dotterns feber har troligtvis med vaccinationssprutan (som hon fick i onsdags) att göra. Så det blir en lugn familjehelg, för vår del.

Av Åsa - 20 februari 2015 17:57

I dag började dagen med en mysfrukost, trots att ett barn har feber och ett annat ont i halsen. Jag och de tre yngsta barnen (äldsta sonen är hos flickvännen) åkte ner till mormor och åt frukost. Lite senare så kom min bror och hans pojkvän. Det blev en mysig stund för oss alla i blandade.

Av Åsa - 19 februari 2015 19:50

Efter ni och barnens mysfrukost, så var det dags. Dags att plocka fram datorn och böckerna...

....sen var det bara att köra i gång!

Först gjorde jag examinationsprovet i ämnet "Kommunikation", och det kändes bra. Jag lämnade in i god tid.

Det var nästan tre och en halv timme kvar av skrivtiden, när jag klickade på....

När det sedan står inlämnad på skärmen, så känns det ännu bättre!

Sedan var det bara att fortsätta när jag hade "ångan upp", så på nästa uppgift. Vilket var slutprovet i samma ämne.

När jag lämnade in den så hade jag inte lika mycket tid tillgodo...

....men jag hann i alla fall i tid, och det är det viktiga.

Slutligen så dök den efterlängtade texten upp på skärmen.

UNDERBART!!! Nu är det "bara" betygssamtalet kvar, men det får bli nästa vecka.

Av Åsa - 19 februari 2015 19:33

I dag startade dagen med sovmorgon! Åh va skönt det var att sova till klockan var nio!!! Vi, jag och de små barnen, gick upp direkt och åt frukost. Det blev många samtal runt frukostbordet, mysigt!

Av Åsa - 18 februari 2015 22:59

Medan jag väntade på sonen som gjorde "Risk 1", så passade jag på att plugga.

Jag satte i hörlurarna i öronen, och med lite lugn musik så kunde jag koppla bort ungdomarnas diskussioner.

Sen så tog jag fram boken....

Jag hann med att svara på två frågor i inlämningsuppgift två, samt påbörja fråga nummer tre. Känns skönt, för i morgon blir det inget pluggande av "Pedagogiskt ledarskap". För i morgon ska jag skriva examinationsprov i ämnet kommunikation!

Av Åsa - 18 februari 2015 22:52

Efter dotterns bvc besök, så åkte jag och äldsta sonen till körskolan några mil härifrån.

Han skulle först köra en lektion i "stadstrafik", eftersom vi bor på landet så blir det inte så mycket sånt.

Efter körlektionen så åkte vi till burger king och åt middag, sonen fick välja. Efter det så åkte vi och köpte nya mjukis byxor åt honom, och en födelsedagspresent till en kompis dotter.

Sedan åkte vi till bilskolan igen, så sonen kunde göra "Risk 1".

Av Åsa - 18 februari 2015 22:47

Jag var ju med yngsta dottern på Bvc i eftermiddags, och allt var bara bra! Det var en 4-5-6 års kontroll, eftersom de inte hade tid med någon 4 års kontroll när hon var 4 år. Nu har hon nyss fyllt fem år, och Bvc sköterskan var imponerad av henne. Hon tyckte att vi skulle fundera på att låta henne börja i förskoleklass till hösten, men jag tycker att barn ska vara barn så länge de kan. Bvc sköterskan skulle i alla fall ringa och prata med förskolan, och berätta vad hon tycker. Sedan ska jag boka in ett möte med personalen på förskolan, för att höra vad dem tycker.

Jag personligen tycker att det är upp till pedagogerna på förskolan, att stimulera dotterns nyfikenhet och hela tiden utmana henne till nytt lärande. Så det ska bli spännande att se/höra vad förskollärarna säger.

I besöket så ingick det även en vaccinationsspruta. Dottern var jätteduktig när hon fick sprutan, men hon sa efteråt att det gjorde ont. Syn- och hörseltestet gick också jättebra. Och hon ritade en detaljerad teckning, samt skrev sitt och mitt namn. Sedan skrev hon även träd, och drog ett streck till trädet på sin teckning. Min duktiga sessa!

Bvc

Av Åsa - 18 februari 2015 13:27

Nu sitter vi och väntar i väntrummet på Bvc. Dottern ska på 5-6 års kontroll.

Ovido - Quiz & Flashcards