Alla inlägg under februari 2015

Av Åsa - 22 februari 2015 21:07

I eftermiddags var det dags för oss att gå på 18 års kalas! Det är min "bonus" guddotter som fyller år i morgon, men firades i dag.

När vi kom dit så var ett gigantiskt fikabröd framdukat. Det fanns det mesta, såsom bullar, kladdkakemuffins, "fusk" toscarutor, apelsinrutor, tigerkaka, kokoskakor och kolakakor. Sen så fanns det prinsesstårta och en chokladmousse tårta. Jag kan ha glömt något, men jag tror att det var allt.

Det var många som var där och firade hennes stora dag, och hon fick många fina presenter. Av oss fick hon presentkort på Fritidsresor och ett doftljus.

Av Åsa - 22 februari 2015 09:56

Då är jag äntligen på "rätt" plats igen! Yngsta sonen har innebandyträning, så roligt! Jag saknar verkligen äldsta sonens innebandymatcher. Men om ett par veckor så får han förhoppningsvis spela ingen, eftersom han ska opereras i morgon.

Av Åsa - 22 februari 2015 08:10

I dag är jag extremt trött! Kunde inte somna i går kväll... Sista gången jag tittade på klockan, så var hon lite över tre i natt! När barnen sedan vaknar kl sju, så har man inte fått många timmars sömn....

Det kommer bli en lång dag i dag...

Av Åsa - 22 februari 2015 01:00

Just nu så är jag väldigt besviken! Man ställer upp på alla möjliga sätt och vis, men man får i stort sett ingenting tillbaka.

Det får bli ett slut på det nu!

Av Åsa - 21 februari 2015 20:11

Vissa saker är och blir så tröttsamma, och det tar så mycket energi. Energi som man kunde ha till något bättre...

Av Åsa - 20 februari 2015 21:56

I morse när jag träffade min yngsta lillebror, så poängterade han att bilen var extremt smutsig! Tvätta den då, sa jag... Hans svar blev, ja det kan jag göra! Då gäller det att "smida medan järnet är varmt"...

Så jag tog med min mig bror och åkte till ortens "bil spa".

Bilen fick sig en rejäl omgång, med både avfettning, schampo och något vax av något slag.

Se så den blänker, efter sin "spa stund"!

Av Åsa - 20 februari 2015 21:17

I kväll har jag, för första gången på flera månader, städat hemma. Jag har inte gjort det för mitt diskbråck har spökat ganska länge.

Så jag valde att städa delar av huset, köket, mitt sovrum, hallarna och vardagsrummet. Jag dammsög och skurade, så det luktar väldigt gott här hemma nu. När jag hade gjort det så skurade jag toaletten också. Så det är skönt att det är rent och snyggt.

Men nu när jag sätter mig i soffan, så är det inte lika skönt längre. Jag börjar bli riktigt orolig för min rygg, men även för mitt arbete. Vad händer om jag inte kan börja städa på jobbet? Blir jag utan arbete? Det är många frågor som snurrar i huvudet....

Av Åsa - 20 februari 2015 19:12

Jaha, då har jag gjort det igen.... Eftersom dottern somnade när vi kom hem från vårdcentralen, så tog jag fram datorn och pluggade lite.

Det resulterade i att jag lämnade in uppgift 2 i "pedagogiskt ledarskap", några dagar innan sista inlämningsdag.

Jag gillar att bli färdig i förväg, och ha tiden på min sidan.

När dataskärmen ser ut så här, så kan jag inte göra några ändringar. Samtidigt som det är skrämmande, så är det en skön känsla.

Nu är det bara att invänta mitt resultat, samt lärarens återkoppling. Jag hoppas att det gått bra och att min lärare är nöjd.

Ovido - Quiz & Flashcards