Alla inlägg under januari 2015

Av Åsa - 8 januari 2015 21:42

Nu är det snart läggdags, för det blir en tidig morgon i morgon bitti. Klockan ringer kvart över fem, så att jag kan vara på jobbet klockan sex.

Så jag säger god natt och sov gott!

Av Åsa - 8 januari 2015 21:07

Äldsta sonen tillbringar mycket tid i garaget nu för tiden.... I kväll körde han in sin bil, och dammsög ur den. Kul att han tycker om att fixa och dona med sin bil!

Av Åsa - 8 januari 2015 19:30

I dag var det en stor dag för yngsta sonen! Det var första skoldagen efter jullovet, och han började i en ny klass med en ny fröken! Skolan hade upptäckt att det inte gick att ha två årskurs 1 klasser men 28 barn i varje. Vilket var något som vi föräldrar har påtalat vid flera tillfällen för rektorn.

Så nu är det tre klasser igen. Det var första gången som jag träffade nya fröken i dag, och jag tycker att hon verkar jättebra. Men det viktigaste av allt är att sonen tycker att det är bra, och han är supernöjd med nya klassen och fröken. Så nu kan det bara bli bättre.

Av Åsa - 7 januari 2015 22:32

I dag har jag arbetat första dagen för i år... Det var skönt att komma tillbaka till jobbet, och få lite rutiner igen!

I morgon börjar de tre som går i skolan också. Yngsta sonen ska börja i en helt ny klass, med en ny fröken. Så det ska bli spännande.

Av Åsa - 7 januari 2015 22:23

I och med att sonen äter extremt mycket penicillin för sin halsböld, så får han inte träna. Men i dag så gick han i alla fall iväg för att titta när hans lagkamrater tränar. Han tycker det är surt att inte få vara med, men vad gör man inte...

Av Åsa - 7 januari 2015 22:20

Idag har äldsta sonen tagit sin fjärde körlektion. Det gjorde vi för att se hur långt han hade kommit med sin körning. I det stora hela så var det bra, men det var några så små saker som han måste träna mer på.

Den tyngsta biten han har framför sig nu, det är teorin. Trafikskolläraren trodde att han har en eller kanske två enkel lektioner och en dubbellektion kvar. Så nu är det upp till honom att sätta fart med teorin.

Av Åsa - 5 januari 2015 09:08

Jag måste säga att jag tycker de två yngsta barnen är väldigt duktiga! De har somnat i sina egna sängar utan några som helst diskussioner, de två kvällarna som de har haft sina nya sängar. Även om de kommer in till mig på natten så gör det ingenting!

Av Åsa - 5 januari 2015 09:04

I dag ska vi åter in till sjukhuset, för att öppna upp sonens böld. Men i dag behöver vi inte åka så långt, utan det mindre sjukhuset som ligger fem mil bort är öppet i dag.

Samtidigt som äldsta sonen har läkartid så har yngsta sonen också det, fast på vårdcentralen. Så jag åker med äldsta sonen och sambon åker med yngsta sonen.

Ovido - Quiz & Flashcards