Alla inlägg under januari 2015

Av Åsa - 21 januari 2015 17:58

Idag blev jag så gott som färdigt min inlämningsuppgift nummer två i ämnet kommunikation. Det enda jag har kvar att göra min källkritik. Men den känner jag mig ganska så säker på, så jag hoppas att jag blir färdig med min källkritik imorgon. Mitt mål är att jag ska kunna lämna in den redan imorgon bitti innan jag börjar jobba. Jag hoppas att det går bra, så att jag når mitt mål.

Av Åsa - 21 januari 2015 17:35

En dag som den här, så är jag glad och tacksam att vi har en snöslunga! Med tanke på alla uppfarter som vi har, så är det nästan ett måste!

En bra uppfinning med andra ord!

Av Åsa - 21 januari 2015 17:07

Då har äldsta sonen precis kommit hem ifrån skolan. Han skottade först lite snö, sen försvann han ner i garaget. Den här gången skulle han koppla in en av aux kabel i bilstereon. Med den i kan han koppla in telefonen och lyssna på Spotify därigenom. Nu när har fortfarande inte har något körkort, så kan han gå ner på kvällen och sitta i bilen och lyssna på musik en stund.

Han längtar så, tills han får sitt körkort!

Av Åsa - 21 januari 2015 17:04

I dag har det snöat precis hela dagen. Det började redan inte sent igår kväll, så redan imorse hade kommit ca 1 dm snö. Det var problematiskt att ta sig till jobbet då det var mycket snö på vägarna.

Bilden är lite missvisande, det var mycket mera snö än vad det ser ut som. Bilarna körde som mest i 50-55 km timmen. Till och med bussen åkte sakta imorse.

Av Åsa - 20 januari 2015 21:15

Äldsta sonen har varit och gratulerat flickvännens lillebror, nu i kväll. De har varit på ätit pizza på "Pizza hut", så han kom hem nöjd och mätt i magen.

Presenten blev lyckad, så sonen känner sig nöjd även med den. En toppen kväll, med andra ord!

Av Åsa - 20 januari 2015 21:10

Jag undrar när smärtan i snittet på ryggen, ska sluta göra ont!?! Och ja okej, de har öppnat upp på samma ställe två gånger på kort tid. Men jag är så trött på att ha ont där hela tiden! Nu när jag är förkyld så är det ännu värre/känsligare.

Av Åsa - 20 januari 2015 19:18

Det finns ett klädesplagg som är så fult (i mitt tycke), men det är även ett av det skönaste plagget som finns.... Jag pratar om en "ONE PIECE"!!! Och ja, jag äger en själv! Saken är den att jag har plockat fram den nu i kväll, eftersom jag fryser så mycket. Så nu sitter jag här med min one piece och tofflor på mig, och dessutom så har jag tagit på mig luvan.

Med andra ord så sitter jag här som "byns sköning", men jag fryser inte så mycket längre...

Av Åsa - 20 januari 2015 19:13

Just nu sitter jag vid min yngsta sons säng och fryser. De små är så duktiga med att somna i sina sängar, men de vill gärna att jag sitter här inne tills de somnar och det gör jag gärna. Men eftersom jag är genom förkyld och börjar bli lite "hostig", så är det lite "tufft" just i kväll. Jag sitter här och skulle behöva snyta mig OCH hosta, men det är bara att låta bli in i det längsta. För varje gång jag måste göra det så vaknar något av barnen till.....

Ovido - Quiz & Flashcards