Alla inlägg under januari 2015

Av Åsa - 16 januari 2015 14:39

Nu är jag återigen igång med skolarbetet igen. Igår skickade jag in min första uppgift i kursen kommunikation. Det känns skönt att första uppgiften inskickad, så i dag har jag börjat på uppgift nummer två. Nu väntar jag med spänning på återkopplingen och betyget av uppgift nummer ett.

Självklart så hoppas jag på så bra betyg som möjligt. Men med tanke på hur mycket källkritik och källhänvisning uppgiften krävde jag glad om jag bara blir godkänd.

Som sagt jag hoppas på besked så snart som möjligt.

Av Åsa - 15 januari 2015 07:16

Åh jag lider så med min lilla prins! Nu har i alla fall febern sjunkit, och ligger "bara" runt 38. Men han hostar så att man tror att lungorna ska hoppa ur. Stackars liten!

Av Åsa - 14 januari 2015 18:28

I dag så fick den äldsta sonen övningsköra. Vi övningskörde hans syster och två kompisar till henne, ut till stallet. Det onsdag och då rider tjejerna.

Trots det hala väglaget så körde han oss lugnt och tryggt fram och tillbaka. Sedan finns det alltid gånger då man märker att han fortfarande är nybörjare på halt väglag. Men i det stora hela, så kör han väldigt bra!

Bil

Av Åsa - 14 januari 2015 13:43

Imorse när jag skulle lämna yngsta dottern på förskolan, så lånade jag sonens bil. Jag gjorde det för jag orkade inte att öppna garaget och hämta ut våran bil. Det är lite roligt att köra en bakhjulsdriven bil, i det här väglaget. Han tycker att det är lite roligt att jag vill låna hans bil. Plus att han vet att det är jag som tankar den.

Vab

Av Åsa - 14 januari 2015 13:39

I dag är det min tur att vara hemma och vabba på yngsta sonen. Han har feber, ont i huvudet och halsen. Han sitter mest i soffan och tittar på film.

Så nu tänkte jag att jag ska sätta mig att göra en källkritik i mitt skolarbete. Vi har myst i soffan framför olika filmer i timmar, så nu tar jag datorn i knät i stället.

Av Åsa - 13 januari 2015 14:39

Yngsta sonen har sedan ungefär en månad tillbaka haft utslag. Sköterskan på vårdcentralen har skrivit ut salva mot svampinfektion, som vi har använt två gånger om dagen. I går kväll såg han ut så här...

Så nu i eftermiddag ska han till doktorn.

Av Åsa - 12 januari 2015 14:15

I dag börjar simskolan igen efter julledigheten. Sonen har bytt grupp till simskolegrupp nummer två, eftersom han kan simma drygt 150 meter!

Innan simskolan så blev det mys mellis på badhuset!

Alla barnen valde pannkaka och Festis!

Av Åsa - 12 januari 2015 05:00

Ny dag, ny vecka och nya möjligheter!

God morgon, hoppas att ni får en bra måndag och vecka!

Ovido - Quiz & Flashcards