Alla inlägg under januari 2015

Av Åsa - 24 januari 2015 23:17

I kväll har jag fått ta fram dessa kompisarna....

Allt gick dock jättebra, och jag har kunnat stanna hemma! Det värsta är att man ALDRIG kan "gå säker"....

Av Åsa - 24 januari 2015 22:30

I dag har sambon, jag och en kompis till oss varit iväg och ätit och kollat på bio. Det hör inte till vanligheterna, att vi gör något tillsammans. Men till i dag hade jag fixat barnvakt så vi kunde komma i väg.

Först så åkte vi och åt mat. Det blev hamburgare, på ett ställe som är 50-tals inspirerat. Det var ett mysigt ställe, och hamburgaren var god!

Till hamburgaren så tog jag en vaniljshake, kompisen en chokladshake och sambon tog en Coca-Cola.

Allt var mumsigt!

Av Åsa - 24 januari 2015 22:02

I dag är det lördag igen, och vad passar bättre än lite innebandy! Det var äldsta sonen och hans lag som hade match. Vi kom ganska tidigt till innebandyhallen, så vi satte oss och väntade på matchstart.

Efter första perioden såg det mörkt ut, 1-4 (eller kanske 1-5 till och med) till motståndarlaget.

Men när andra var slut stod det 5-5! Bra jobbat av grabbarna.

Matchen slutade 6-7, till motståndarna. Tyvärr så fick de in ett mål, när det var en och en halv minut kvar...

Av Åsa - 23 januari 2015 21:11

Då var det fredag igen, underbara fredag! Och vad brukar jag göra på fredag kvällarna?!? Ja precis, jag har varit i innebandy hallen! Äldsta sonen har haft match, så jag och yngsta sonen var där och tittade.

Det var en bra start på helgen, vinst med 11-1! Hoppas helgen fortsätter i samma goda anda. I morgon är det en ny match, vi hoppas på samma resultat för vårt lag då också!

Av Åsa - 22 januari 2015 23:37

Helgens fritid är "räddad"!!!! Hihihi... Äldsta sonen har match (innebandy) på fredagkväll och lördag mitt på dagen. Yngsta sonen och dottern har träning på söndag, sonen på förmiddagen och dottern fram mot kvällningen.

Det är skönt att man inte behöver vara görolös! Det är tur att jag tycker att det är roligt!

Av Åsa - 22 januari 2015 19:23

I dag så lämnade jag in uppgift 2 i ämnet kommunikation! Det blev inte riktigt som jag hade hoppats på... Jag hade hoppats på att kunna lämna in uppgiften redan i morse, innan jobbet. Men jag hann inte färdigt med all källkritik, så jag gjorde färdigt allt på rasten och skickade sedan i väg uppgiften.

Som ni ser så ligger jag lite före i planeringen, och det känns skönt!

Nu är det bara att invänta rättningen av mina två inlämnade uppgifter.

Direkt efter helgen så går jag på nästa uppgift!

Av Åsa - 22 januari 2015 18:03

Nu kan vi sjunga den "gamla" sången, hej mitt vinterland, nu är du här...... O s v o s v...

Det är verkligen vackert ute. Vi har en fantastisk natur, oavsett årstid!

Den här bilden är tagen, när det snöade som mest i morse.

Nästa bild är tagen ganska sent i hår kväll.

Att fota på vintern med snö och/eller frost i träd och på buskar, är roligt och man kan knappt misslyckas.

Av Åsa - 21 januari 2015 22:00

En dag som denna, med mycket snö på våra vägar och gångbanor. Så gnälls det extremt mycket på våra snöröjare! Det är inte plogat, det är för mycket/för lite plogat, det är för höga plogvallar osv, listan kan göras lång. Och jag håller med om en del av dessa saker ibland, MEN det som gör mig irriterad är att det är snöröjarna så får höra allt gnäll.

Vi man ha en förändring så måste man gnälla hos uppdragsgivaren!!! Snöröjarna gör ju bara det som de har fått order om att göra.... De jobbar inte gratis.

Ovido - Quiz & Flashcards