Alla inlägg under januari 2015

Av Åsa - 28 januari 2015 21:42

Efter middagen i dag, så firade vi namnsdags "barnen" i familjen. Det är KARL i dag, och det heter yngsta sonen och sambon. Så jag och barnen gjorde "Karl" bakelser....

Så här såg bakelserna ut!

Det är kladdkakemuffins i botten, sen så är det en "hallonröra" och sist en klick vispad grädde högst upp!

Av Åsa - 28 januari 2015 21:36

Nu har alla gästerna gått hem från kvällens me&i party! Det va ett lyckat party, och jag tror att alla var väldigt nöjda!

Nu väntar vi med spänning på våra klädpaket. Det som var extra roligt i kväll, är att det är den yngsta sonen som fick mest kläder. Och det brukar oftast vara yngsta dottern som hittar mest kläder, när jag har me&i party. Men dottern, och även jag själv, får lite nytt!

Av Åsa - 27 januari 2015 17:33

Nu ska jag göra mig färdig för att gå till kyrkan på ett föräldramöte. Det är ett föräldramöte angående konfirmationen och de olika lägrerna som de ska åka på.

Av Åsa - 26 januari 2015 19:11

I dag har jag bokat tid för både risk 1:an och risk 2:an åt sonen. Risk 2:an är redan på lördag förmiddag och risk 1:an är på sportlovet. Sedan så har jag pratat med körskolan, hur vi ska lägga upp sluttampen av hans utbildning. Eftersom han har kört så lite på körskolan (endast 3 lektioner och en kontroll lektion), så har vi bokat in en enkel lektion i stadstrafik.

Sedan så är det hans "jobb" kvar, d v s lite mer teori. Han har klarat hälften av proven, så han har hälften kvar.

För hans egen skull så hoppas jag att det går relativt fort, så han kan få sitt efterlängtade körkort!

Av Åsa - 26 januari 2015 19:03

Åh va trött jag är på att vara förkyld! Nu har jag varit förkyld mer eller mindre i en och en halv veckas tid.... Det är endast ett par dagar som jag har känt mig "okej", och nu rinner näsan konstant igen. Jag hoppas verkligen att det här är över snarast möjligt!

Av Åsa - 26 januari 2015 17:38

I dag är det måndag igen. Jag varit trött hela dagen. Jag tror jag har haft kudden kvar i ansiktet hela dagen. Vi sitter vid middagsbordet och har precis ätit middag och druckit lite kaffe. Så nu ska jag ta mig till soffan tillsammans med yngsta dottern och bara gosa stund. Ikväll blir det en tidig kväll, och så hoppas jag att jag känner dig piggare imorgon.

Av Åsa - 25 januari 2015 10:40

Nu är vi på plats igen! Över hälften av träningstiden har gått.

Så här ser det ut där jag sitter....

Av Åsa - 25 januari 2015 07:59

Söndags mornar är bra rara! Jag och de små vaknade för en stund sedan, och nu ligger vi i sängen och tittar på barn-tv. Det enda vettiga som jag har gjort är att jag sprang ner och startade en maskin med tvätt. Så den hinner jag hänga innan jag och yngsta sonen ska åka i väg på hans innebandyträning.

Ovido - Quiz & Flashcards