Alla inlägg under januari 2015

Av Åsa - 20 januari 2015 18:07

Idag efter jobbet så kom min guddotter och hennes mamma och fikade lite. Vad mysigt att träffa dem, för det var tag sen.

Mina små barn fick välja fikabröd. Så det blev fyllda chokladmuffins, mums-mums och chokladbollar!

Alla fikade med god aptit, barnen lekte och vi vuxna fick en pratstund. Jag tror att alla var nöjda med vår lilla stund!

Av Åsa - 20 januari 2015 06:40

Två av mina barn är astmatiker. Den äldsta slarvar lite med sina mediciner, men den lilla klarar inte av en enda miss. Då blir han dålig direkt.

Så nu har jag gjort i ordning morgonens mediciner till honom.

Tycker så synd om honom, men det är bra att det finns hjälp att få.

Av Åsa - 20 januari 2015 06:34

Vad gör man inte för sina barn! Äldsta sonen ska på kalas ikväll, det är hans flickväns lillebror som fyller nio år. Han har köpt en present, men den är inte inslagen. Så han frågade sent igår kväll, om jag kunde slå in presenten. Men jag orkade inte igår kväll, eftersom jag redan gått och lagt mig när han frågade. Så jag sa att han får väcka mig imorgon bitti. Och det gjorde han.

Så här blev paketet...

Och som sagt, vad gör man inte för sina barn! I dag fick jag upp nästan en timme tidigare för att hjälpa sonen med paketet....

Av Åsa - 19 januari 2015 18:58

Jag var tvungen att åka in till stan och hämta hem sonen. Så jag tog hans bil, så han kunde få köra hem. Jag kan knappt köra bil med min nackspärr!

När jag hade hämtat upp honom så åkte vi till biltema för att köpa nya torkarblad till hans bil. Det blev även en "doftsko", som ser ut som en "converse"!

Av Åsa - 19 januari 2015 18:56

I dag är jag genomförkyld! Det är verkligen trist när orken tryter... Det har fungerat bra att arbeta och det känns skönt!

Något som är riktigt trist är att jag även har nackspärr! Det är däremot INTE att leka med.

Av Åsa - 18 januari 2015 21:59

Nu ikväll har jag återigen gått in och ändrat barnens schema på förskolan och fritids I. Det är tredje gången jag gör det, sedan precis efter jul. De undrar väl vad vi håller på med på jobbet...

Den här gången hoppas att ska vara bestående. Åtminstone för ett par veckor, eller varför inte månader....

Av Åsa - 18 januari 2015 19:37

Nu har jag "knaprat" alvedon hela helgen, och jag känner oro inför morgondagen! Jag får absolut INTE bli sjuk, så håll alla tummar och tår att jag vaknar piggare i morgon bitti.

Av Åsa - 18 januari 2015 19:21

Jag skulle vilja åka till lager157 inom snar framtid. När jag sa det vid middagsbordet, så ropade äldsta dottern och sonen flickvän JA!!!!!! Sonens intresse va ganska svalt, MEN jag lockade med att han kan få köra. Och då blev han genast intresserad!

Så nu hoppas jag att vi kan hitta tid nästa helg, så att vi kan åka dit.

Ovido - Quiz & Flashcards