Alla inlägg under november 2014

Av Åsa - 20 november 2014 07:15

Nu ska yngsta dottern klä på sig, och sedan lämnas på förskolan. Efter det ska jag åka förbi affären, och köpa färsk frukostbröd. Jag hoppas på detta sätt att sonen att äta någon frukost. Han brukar gilla färska frallor på morgonen. Sedan ska vi medicinera mot hans astma, det kommer bli mycket medicin i dag.

Av Åsa - 20 november 2014 07:13

Jag hade ju hoppats att sonen skulle vara pigg i dag. Men det är han inte. Jag har bäddat ner honom i soffan, framför teven. Han är genomförkyld och jättedålig i astman, och han har fortfarande ont i huvudet och i magen. Så vi får se vad du ta vägen.

Av Åsa - 19 november 2014 23:39

Det blir som sagt inte alltid som man tänkt sig. Idag på jobbet på min rast så ringde sonens läkare, han ville att vi skulle ta några blodprover imorgon bitti på fastande mage. Jag pratar med den vikarien som ska komma istället för mig imorgon, och boka henne lite tidigare eller sagt. Bara 10 minuter senare ringer skolan och jag måste åka hämta sonen. Nu har febern kommit på sonen, så nu är det inte blir någon provtagning imorgon bitti. Jag får ringa och höra hur vi ska göra med de andra inbokade besöken på sjukhuset imorgon. Sonens hälsa kommer ju första hand, men det hade varit skönt att få testa två besök avklarade när det är när det redan inbokat.

Det blir som sagt inte alltid som man tänkt sig. Men huvudsaken är att alla mår bra.

Av Åsa - 19 november 2014 21:24

Nu när det känns mörkt ute dygnet runt, så är det extra viktigt att man bär reflexer när man är ute. Men allra helst ska reflexväst användas, det brukar jag ha själv.

Det är även viktigt att ha bra lyse på bilen, vilket jag tycker att vi har. Och det är väldigt skönt när man kör mörkerkörning. På vår bil har vi extraljus som lyser upp bra.

Jag är i alla fall nöjd med lyset på bilen....

Av Åsa - 19 november 2014 21:14

Som jag skrivit tidigare i dag, så fick jag hämta yngsta sonen i skolan. Kan meddela att han inte är pigg... Han ville knappt ha någon middag och han somnade väldigt tidigt. Stackars liten. Hoppas han sover bort det "dåliga", och vaknar pigg i morgon bitti.

Av Åsa - 19 november 2014 21:06

I kväll så har jag och en nära vän suttit och gjort kiosk scheman och lagt in flera olika nyheter på laget.se. För er som inte vet vad laget.se är, så är det en sida där idrottsföreningar har sina olika nyhetsflöden. Det är nog den bästa förklaringen jag kan ge.

Jag tror att det blev sammanlagt fem nyheter så det tog sin tid. Jag bjöd även henne på middag. Vi fick mycket gjort och vi känner oss nöjda båda två.

Det var första gången som jag la ut information på sidan, men det gick bra. Det var inte alls "svårt", men det tar nog ett tag innan man lär sig att navigera på sidan.

Det kommer ju bli fler nyheter som ska läggas ut, så snart sitter det nog i ryggmärgen....

Av Åsa - 19 november 2014 15:43

Idag ringde dom från skolan för yngsta sonen är sjuk, huvudvärk ont magen. Jag åkte snabbt ifrån jobbet, när kommer till skolan så ligger prinsen helt utslagen och har jätte ont. Vi hämtade lillesyster på förskolan på en gång, och passade även på att handla lite mjölk som behövdes hem. Efter att vi kom hem så har sonen bara legat i soffan, han är helt sänkt.

Jag hoppas att sonen vaknar och intyg imorgon, ja man vill väl alltid att ens barn ska vara pigga och friska. Men just imorgon hade vi två läkarbesök inbokade på sjukhuset. Det vore otur om vi måste ställa in båda de besöken. Speciellt som att vi har varit tvungna att avboka sonens spirometri för att kontrollera hans astman. Sonen har vi medicinerar dagligen på grund av sin astma. Men är som han är förkyld nu så har vi varit tvungna att avboka den tiden. Ibland känns det lite tröstlöst, man fixar och man donar och ser till så att det fungerar på ens arbete (med vikarier och så). Sen är man tvungen att avboka allting på grund av sjukdom det känns lite surt. Men det är väl livet som småbarnsförälder.

Det viktiga nu är att sonen blir pigg och frisk, så får vi ta läkarbesöken sedan. Nu ska jag gå och sätta mig ner och mysa med sonen i soffan, han ville ha sällskap. Så det är bäst att han får mitt sällskap.

Av Åsa - 19 november 2014 06:38

Godmorgon, idag vaknade jag är inte alltför trött iallafall. Det känns skönt, jag skulle vilja vakna helt utvilad någon morgon. Men snart är det helg och då hoppas jag på sovmorgon, en lång och härlig sovmorgon.

Jag och de små barnen har nu pratat en liten stund, men nu är det dags att gå upp. Så nu kommer den vanliga morgonrutinerna jag och barnen har, jag duschar medan barnen klär på sig. Sedan äter de en varsin liten smörgås. Sen är det dags att gå ut till bilen. Vi har härliga mornar tillsammans, trots att jag är väldigt trött ibland. Men den här morgonen vaknade jag ganska så pigg i alla fall.

Hoppas ni alla får en bra dag.

Ovido - Quiz & Flashcards