Alla inlägg under november 2014

Av Åsa - 17 november 2014 17:43

Just nu känner jag mig väldigt disciplinerad! I morse påbörjade jag min nästkommande uppgift i skolan, den ska vara inlämnad senast den 25/12. Mitt mål är att vara färdig med uppgiften, så att jag kan skicka in den under nästa helg. Som ni kanske har förstått så försöker jag bli färdig med den här kursen tidigare än beräknat, för att kunna börja med nästa kurs redan i januari.

Vi får se om jag lyckas...

Av Åsa - 17 november 2014 07:17

I dag var det dags igen! Och efter två veckors stillastående så har jag gått ner 0.5 kg! Det känns skönt, nu fick jag lite ny energi till att fortsätta med min viktnedgång.

Ha en bra dag!

Av Åsa - 17 november 2014 06:33

Oj vad trött jag är! Sista gången jag tittade på klockan i natt, var den halv tre. Så därför blev det nästan ingen sömn alls inatt. Vilket innebär att jag är extremt trött i dag, men det är bara att gå upp sen nu är det måndagmorgon och en ny vecka startar.

Jag börjar med skulle duscha. För att sedan köra de små barnen till förskolan och fritids. Sen blir det några timmars jobb. Sen ska jag hem hämta mina älskade barn för att gosa ner oss i soffan. Det lär bli en tidig kväll ikväll.

Hoppas ni alla får en väldigt bra dag, och att solen lyser på oss alla en liten stund i dag.

Av Åsa - 17 november 2014 00:31

Jag kan inte sova.... Och eftersom jag inte kan sova, så ligger jag sömnlös. Alldeles för många tankar som snurrar i mitt huvud. Och ju mer klockan blir, desto mer "stressad" blir jag av att jag är vaken. Vet att jag måste sova om jag ska orka med måndagen...

Gör ett nytt försök, god natt!

Av Åsa - 16 november 2014 22:17

I morgon bitti är det vägningsdags igen. Eftersom jag har stått still i två veckor, så hoppas jag att vågen visar ner i morgon. Även om det "bara" är ett hekto, så skulle det i alla fall vara neråt.

Vi får se i morgon bitti... Håll tummarna!

Av Åsa - 16 november 2014 22:10

Tidigare nu i kväll lämnade jag in skriv uppgift nr två i pedagogiskt arbete. Uppgiften har inlämnings datum den 10/12, så jag är ute i god tid. Det är alltid lika skönt och "pirrigt" när man lämnat in en uppgift. Hur har det gått? Har jag tänkt rätt? Har jag missat något? O s v...

Nu kan jag i alla fall inte påverka resultatet mer, och jag väntar med spänning på resultatet på uppgiften. Jag hoppas på ett C, men vi får se... Det viktiga är att jag får godkänt.

Nu hoppas jag att jag får svar i veckan. Den läraren som jag har nu är väldigt sen med att rätta inlämnings uppgifterna, det tar ofta drygt en vecka. Min förra lärare rättade uppgifterna samma dag, eller senast dagen efter. Det var mycket bättre, för då visst man ganska omgående om man klarat uppgiften eller inte.

Nu håller jag i alla fall tummarna, och hoppas på svar innan veckan är slut. Och i morgon bitti ska jag påbörja uppgift nr tre.

Av Åsa - 16 november 2014 21:50

Jag hoppades ju på att sambon skulle ha middagsmaten klar, när jag och dottern kom hem från dotterns innebandy. Men den var inte färdig, "bara" påbörjad. Så sambon ville att jag skulle ta över, så det gjorde jag med hjälp av yngsta dottern.

Vi wokade purjolök, gul lök, champinjoner och bambuskott. Sedan tillsatte vi vatten, soya och sambal olek, och till sist hade vi i köttet. Så här såg det färdiga resultatet ut.

När det hade stått på spisen en liten stund så "kokade det ihop" lite och blev lite "krämigare". Det blev supersmarrigt! Jag rekommenderar det starkt...

Av Åsa - 16 november 2014 16:58

Innan jag och yngsta dottern åkte hemifrån, så förberedda jag inför middags matlagningen.

Jag skivade purjolök och gul lök. Handlade bambuskott och champinjoner.

Jag gjorde marinad som jag la köttet i.

Till det blir det ris.

Nu hoppas jag att sambon har tillagat maten nu, så den är färdig när vi kommer hem....

Ovido - Quiz & Flashcards