Alla inlägg under november 2014

Av Åsa - 27 november 2014 11:05

Nu sitter jag och väntar på vårdcentralen för att få knölen kollad. När jag sitter här i väntrummet och väntar, så blir jag genast lite nervös..... Det är säkert ingen fara MEN jag vill ändå kolla upp den.

Jag lägger upp bilden igen, för er som inte har sett den...

Den sitter strax under vänster skuldra...

Av Åsa - 26 november 2014 23:29

Som jag skrivit i tidigare inlägg så har jag fått en knapp på min rygg. Äldsta sonen har varit inne och tagit ett kort på knölen. Så såhär ser den ut.

Jag ska ringa vårdcentralen imorgon och de får verkligen ge mig en tid. Jag vill veta vad det är för något. Det är säkert något ofarligt, men jag kan inte känna mig lugn förrän jag har kollat upp det.

Av Åsa - 26 november 2014 22:27

Jag har ofta ont i ryggen på ett specifikt ställe under min vänstra skuldra. För ett tag sedan så upptäckte min äldsta dotter att jag hade en knöl där. Jag var dålig kontakt med vårdcentralen som sa att det var ofarligt. Nu börjar jag få ännu ondare det känns som att liksom är någonting som skaver precis där knölen är. Dessutom har knölen vuxit och blivit större. Jag ser den i spegeln med blotta ögat. Så jag ska ringa vårdcentralen imorgon igen. Nu får dom ordna en tid innan veckans slut. Det kanske inte är något som är farligt överhuvudtaget. Men jag vill ändå kolla upp den.

Av Åsa - 26 november 2014 18:46

Nu ikväll så har sambon varit och köpt en ute gran åt oss. Vi har alltid en gran som vi brukar ha utomhus, med belysning. Det lyser fint uppe på vårt lilla "berg". Och tillsammans med belysningen på vår altan, så blir det jättefint!

Så imorgon ska vi sätta i belysningen i granen. Barnen brukar få vara med att göra det, det tycker dom är jätteroligt.

Av Åsa - 26 november 2014 18:40

Idag har jag fått tillbaks inlämningsuppgift nummer två ifrån skolan. Jag känner mig nöjd, jag fick ett C på uppgiften. Men jag är extremt stolt över att jag fick ett B på källkritiken! Jag tycker källkritik är ganska svårt att skriva, men nu verkar som att jag börjar få kläm på det.

Samtidigt som jag fick tillbaks uppgift nummer 2, så har jag lämnat in uppgift nummer 3.

Vilket resulterade i att jag nu har påbörjat inlämnings uppgift nummer 4. Så nu ska jag "kämpa på" med den. Jag har som mål att lämna in den, senast om två veckor. Hoppas att det funkar!

Av Åsa - 26 november 2014 18:27

Ibland är man väldigt glömsk. Imorse var jag det. Jag hade ju bakat morotskaka, som jag skulle ta med mig till mitt arbete. Men som sagt imorse var jag glömsk och glömde kakan hemma. Det var ju otur för mina arbetskamrater, men familjen blev glada i alla fall.

Sen så verkade gå "troll" i morotskakan. Först så glömde jag att köpa morötter igår. Så jag fick åka till affären en extra gång. Och sen så glömde den idag, så det var väl meningen att jag skulle äta upp den själv.

Av Åsa - 26 november 2014 18:23

Imorse när klockan ringde var både jag och barnen väldigt trötta. Fast vi gick upp och hade våra vanliga rutiner, så blev vi sena. Men barnen var jätteduktiga och vi hann i tid, men som sagt vi blev 5 minuter sena med att åka hemifrån. Det är därför det är så skönt att ha sina vanliga rutiner. Och att man hinner det mesta som man behöver på morgonen. Och det gör man för att alla vet exakt vad de ska göra. Det är det som är det fina med just rutiner!

Av Åsa - 25 november 2014 22:51

Idag har yngsta dottern fått två kalas inbjudningar. Behöver jag berätta att hon är sprudlande glad, och lycklig. Att hon äntligen blivit bjuden på kalas och inte bara storebror. Hon planerar redan för en massa presenter som hon vill ge till sina kompisar. Det jag tycker är intressant att det flesta presenterna eller sådant som hon kan göra själv. Självklart så kommer vi att köpa något också, men jag tycker att det är bra att barnen lär sig att man inte alltid behöver köpa en massa dyra presenter. Till ena kompisen vill hon tillexempel göra ett fint armband, med fina pärlor som hon har fått i present själv. Det tycker jag en jättefin present.

Ovido - Quiz & Flashcards