Alla inlägg under november 2014

Av Åsa - 16 november 2014 16:51

Nu är jag åter i innebandyhallen! Denna gång med yngsta dottern.

Det är så roligt att se de mindre barnen träna.

Jag tog några bilder på dottern i dag, hon är så söt! Och ja, jag är partisk....

Av Åsa - 16 november 2014 10:15

Direkt efter innebandy ska yngsta sonen och jag åka på kalas. Det är ett sex års kalas, och jag umgås med föräldrarna. Vi kommer lite sent eftersom innebandyn slutar samtidigt som kalaset börjar.

Vi kommer bli bjudna på pizza och fika, MUMS!

Av Åsa - 16 november 2014 10:10

I går när jag bäddade rent, så bestämde jag mig för att ta bort mitt dubbeltäcke i sängen. I stället bäddade jag med två enkel täcken. Jag valde att göra så för det är så bökigt att bädda rent med dubbeltäcket, och har jag enkeltäcken så kan jag varannan gång bara bädda rent det ena. Det kan jag eftersom jag inte använder två täcken samtidigt.

Jag ska ge det en chans, i alla fall i en vecka. MEN vad jag har saknat mitt dubbeltäcke i natt!!! Jag hoppas och tror att jag ska vänja mig...

Av Åsa - 16 november 2014 10:03

Nu sitter jag i innebandyhallen igen, "innebandy morsa" som jag är... Kaffet är med! Hur gjorde man innan termos muggen fanns?

Det är jätteroligt att ha båda sina söner på samma träning, den ena som tränar och den andra som tränare. Det värmer i mamma hjärtat. Jag tycker det är tyder på ett stort intresse och ett varmt hjärta, hos min äldsta son. Att vara 17 år och ta på sig en roll som tränare, för barn som är 6 och7 år. Det tycker jag är stärkande och bra för självförtroendet. Och ja, jag är partisk eftersom det är min son men jag hade tyckt samma om det var en annan 17 åring som var med som tränare. Även om de är flera tränare så är det en bra merit för framtiden.

Av Åsa - 16 november 2014 07:43

Det blev en tidig morgon i dag... De små barnen vaknade redan kvart i sju, så nu ligger vi kvar i sängen och tittar på "barn-tv". Fast jag skulle hellre sova åtminstone en timme timme.

En fördel med att vara vaken redan är, att tvättmaskinen redan är i gång. Så om en stund kan jag hänga den första maskinen, och starta en ny maskin.

Den här helgen har gått alldeles för fort...

Av Åsa - 15 november 2014 22:07

Min äldsta dotter håller på och ska vänja sig med att använda glasögon. Och det gör ju så ont, när ögon äntligen kan slappna av. Jag vet av egen erfarenhet hur ont man får innan man vant sig, men man vänjer sig och det blir ju bra i slut ändan. Det är inte alltid lätt att lyssna på mammans erfarenhet. Jag hoppas det funkar bra för henne snart.

Av Åsa - 15 november 2014 20:44

Nu ska jag ha lite egen tid! Egen tid för mig är när jag kan göra saker själv, när barnen somnat.

Så nu i kväll, består min egen tid av en varm och lång dusch i lugn och ro. Det händer inte så ofta, det blir oftast en snabbdusch på morgonen innan jobbet...

Av Åsa - 15 november 2014 19:47

På eftermiddagen i dag så var jag med yngsta dottern (hon är fyra år) till "frissan". Hennes hår var väldigt slitet, eftersom det var väldigt längesen som vi var i väg och klippte henne. Vilket resulterade i att "vi" var tvungna att klippa tio cm, för att få bort allt det slitna. Dottern tycker nu att håret är JÄTTEKORT, och hon hoppas håret ska växa i en rasande fart! Jag förstår henne, för det blev jättekort jämfört med den längden hon hade förut. Så jag hoppas också att hennes håret växer fort, speciellt för hennes egen skull.....

Ovido - Quiz & Flashcards