Alla inlägg under november 2014

Av Åsa - 15 november 2014 19:32

Här kommer en bild på sängkläderna....

Nu väntar jag på att klockan ska gå lite fortare, så att jag kan få gå och lägga mig....

Av Åsa - 15 november 2014 09:07

Nu ska jag bädda rent i sägen men nymanglade lakan. Jag brukar alltid mangla lakanen, dels så tar det mindre plats i skåpet. Och sen är det så härligt att krypa ner i sängen när det renbäddat med manglade lakan.

Jag tror det sitter i sedan barndomen, min farmor och farfar manglade alltid sina lakan. Och det har jag fortsatt med.

Av Åsa - 15 november 2014 08:05

Om en timme ungefär, så ska jag skjutsa äldsta sonen till skolan. De har "öppet hus" för ungdomar som ska söka till gymnasiet, och deras föräldrar. Så sonen ska dit och "jobba praktiskt" i verkstaden. Han går fordon- och transport linjen, med inriktning som mekaniker på tunga fordon. Jag tycker att det är roligt att han har erbjudit sig att gå i skolan en lördag. Tror att de får biobiljetter som tack.

Av Åsa - 14 november 2014 22:15

Ett av mina barn, har fått "prickar" i armhålan. Jag tror och tycker att det ser ut som något slags eksem.

Det är svårt att få en "bra" bild...

Vi får se hur det ser ut i morgon bitti.

Av Åsa - 14 november 2014 20:47

I dag var jag med min äldsta dotter till optikern, så hon fick göra en synundersökning. Jag ville att hon skulle göra en synundersökning, eftersom hon har haft så mycket huvudvärk de sista månaderna. Hon har tidigare haft glasögon, men har klarat sig utan i ca två år.

Undersökningen i dag visade att hon bör ha glasögon. Syn felet är inte jättestort, men det finns där och optikern rekommenderade glasögon. Glasögonen ska användas hela tiden, så jag kan säga att dottern är inte överlycklig!

Nu återstår bara att hitta en glasögonbåge som dottern är nöjd med, och det är inte det lättaste.... Personligen så tycker jag att hon passar i alla bågar hon provar, men det tycker inte hon...

Så småningom så hittar vi säkert ett par som passar.....

Av Åsa - 14 november 2014 06:50

Idag är det dags för äldsta dottern att gå till optikern. Eftersom hon har haft väldigt mycket huvudvärk, så måste vi kolla synen är för att utesluta att hon behöver glasögon igen. Hon har tidigare haft glasögon, men varit utan i cirka två år. Vi får hoppas att hon slipper sin huvudvärk snart, och andra avhjälpas med glasögon så känns det som en enkel lösning.

Vi har tur för den lokala optikern, har specialerbjudande. Så en synundersökning kostar endast 15 kr just nu. Billigare än så kommer vi nog inte undan. Vi får se vad synundersökningen visar idag.

Av Åsa - 14 november 2014 06:46

I dag är jag trött. Det tur att det fredag. Jag hade svårt att somna igår, sista gången jag tittade på klockan var den två. Det klockan ringer sex, så har iallafall inte jag sovit färdigt. Jag hoppas att dagen går fort, så att jag snart är hemma hos min härliga familj igen.

Ha en underbar fredag allihop!

Av Åsa - 13 november 2014 23:32

I dag har jag gått in på webben och lämnat in nya scheman till mina barn. Och med schema menar jag tiden de är på förskolan och fritids. Jag tycker mina barn har långa dagar, och därmed långa "arbetsveckor". Dottern hamnar på 40 timmar på förskolan, och sonen på nästan 19 timmar på fritids. Då pratar jag om antal timmar per vecka.

Personligen så tycker jag inte att barnen ska behöva ha så många timmar i veckan. Jag avundas personalen som får den här tiden med mina barn, jag skulle vilja haft den själv!

Ovido - Quiz & Flashcards