Alla inlägg under november 2014

Av Åsa - 23 november 2014 11:05

Nu är träningen slut och vi ska åka och titta på bil åt äldsta sonen. Det känns väldigt konstigt! I bland känns det konstigt att han faktiskt är en "ung vuxen". Snart fyller han arton!!!

Av Åsa - 23 november 2014 10:37

Nu sitter jag här igen, i innebandy hallen menar jag då förstås.... Sonen får prova att träna och det går bra, än så länge i alla fall.

Det är så roligt att se glädjen i hela honom, när han är på innebandy planen. Det gäller både träningar och sammandrag.

Av Åsa - 23 november 2014 08:45

Yngsta sonen har ju som bekant innebandyträning idag. Precis som alla andra söndagar. Idag är jag dock i valet och kvalet om han ska få träna eller inte. Och det på grund av hans astma. Vi har ökat dosen väldigt mycket så han är näst intill ostfri. Därför är jag i valet och kvalet angående hans träning. För vad händer om man han tränar och blir sämre igen. Vi åker nog dit och tittar i alla fall. Nästa helg har ju han och hans lag sammandrag. Därför vill han ju absolut inte missa träningen i dag.

Av Åsa - 23 november 2014 08:40

Jag vaknade för liten stund sedan, och känner mig aldeles utvilad. Det är en extremt skön känsla att vakna utvilad. Det händer inte så ofta. Oftast tycker jag att man känner sig trött eller sliten på morgonen. Så idag laddar vi för en pigg och härlig dag. Det skulle vara en extrabonus om solen kunde titta fram.

Av Åsa - 22 november 2014 23:12

Idag har jag och sambon varit ett par i 13 år, och varit förlovade tar. Det firades med lite bubbel. Och bubbel är aldrig fel, i alla fall inte om du frågar mig.

Nu är det så att jag dricker inte alkohol speciellt ofta, utan det kan bli någon enstaka gång i månaden. Företog igen ett glas vin till maten. Men inte nu längre. Jag vet inte varför men varför dricka bara för drickandets skull. Något jag däremot ofta dricker, det är vanligt kolsyrat vatten. Jag dricker minst 1 l kolsyrat vatten om dagen. Det är grejer det.

För att gå tillbaks till ämnet, års dagen. Så kan jag meddela att det blev ingenting annat än det vanliga, förutom bubblet. Vi får se om vi kan hitta på någonting nästa helg i stället.

Av Åsa - 22 november 2014 21:15

Äldsta sonen hade innebandymatch Ida. Det var en riktig rysare. Men efter mycket om och men så blev det en vinst till slut. Men det var en precis vinst. De vann bara med ett endaste mål, men det var iallafall en vinst. Hade jag varit nagelbitare, så hade de varit ned bitna efter matchen.

Det var jag och yngsta sonen som gick och tittade på matchen. Mysigt med egen tid med honom med.

Av Åsa - 22 november 2014 21:10

Så många andra så tittar vi på så mycket bättre ikväll. Det är ju Carolas dag. Carola är ju en gammal idol, som jag hade när jag var ung.

För mig blir det här det bästa avsnittet för säsongen. Carola har gjort många bra låtar. Jag tror att så mycket bättre slår tittarrekord för säsongen ikväll.

Av Åsa - 21 november 2014 20:03

idag slutade jag sent på jobbet. Eller egentligen inte jätte sent, jag slutade 16.30 Och när jag kom hem var middagsmaten så gott som färdig. Det blev fläskytterfilé med pommes och bea. Det var helt okej men ingen wow upplevelse. Däremot var röd vinet som serverades till jättegott.

Nu sitter jag i soffan framför teven, med ett glas vin och ett barn på varje sida. Yngsta dottern har somnat och yngsta sonen sitter och tittar på en film på iPaden. Själv slötittar jag lite på TV. Äldsta sonen är och tittar på en innebandymatch. Och äldsta dottern ska snart gå sova hos en kompis.

En lugn och stilla fredagkväll med andra ord. Jag är alltid trött på fredagkvällen.

Ovido - Quiz & Flashcards